זוגיות

גירושין - בחירה או גזירה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. אני בן 30, פרוד מאשתי כשנה וחצי ואנו בהליכי גירושין. יש לנו ילדה בת 5. אשתי החליטה שהיא מעוניינת להתגרש, מוכנה להקריב את הכל למען הגירושין ולא מוכנה לשמוע בשום אופן על ניסיון לשלום בית או הידברות. אני יודע שמבחינתי אני עושה ועשיתי המון להשגת שלום בית. שאלתי היא - מהו הגבול שבו עלי לומר שזוהי גזירה משמים? או שעלי להמשיך להתפלל ולהשתדל להשגת שלום בית? האם יש לכם עצה טובה עבורי בנושא? תודה מראש.

תשובה

התשובה על שאלה כזו תלויה בהמון פרטים. בנוגע להשתדלות בהשגת שלום בית יש להיוועץ ברב שישמע את כל הפרטים, על הבעיות שגרמו למצב וכו`, על הניסיונות לפשרה ועל כל הפרטים מסביב ולפי זה לקבוע אם המצב מאפשר ניסיון נוסף לשלום בית. בנוגע לתפילה, יש תמיד להתפלל לא על דבר מסוים אלא בצורה כללית שיהיה טוב ושמח.

כי יתכן שהאדם שאתה מתפלל לגביו, או העבודה הספציפית שאתה מעונין לזכות בה דווקא רעה בשבילך ויכולה לגרום לך צער רב ומהשמיים גורמים שלא תקבל אותה. נכון, אדם למשל נשוי ויש חריקות ברמה סבירה וסבילה בחיי הנישואין שלו, יכול להתפלל וחייב להתפלל על שיפור המצב הקיים. אך יצירת מצב חדש שלא ידוע לנו אם הוא טוב בשבלינו, ואנחנו מחליטים שהוא טוב ולכן אנו מתפללים עליו זוהי גישה פסולה.

לסיכומו של דבר ברור שאתה צריך להתפלל בצורה כללית שיהיה לך טוב בחיים ותמצא את המנוחה והנחלה ברגיעות הנפש, וזה יכלול גם את הפתרון לבעייתך. אך האם המצב הוא כזה שמאפשר גם להתפלל ספציפית על שלום בית עם פרודתך, לגבי זה רב צריך לשמוע את כל הפרטים הנוגעים בדבר.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שלום ביתתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה