שאל את הרב - כללי

למה דווקא יהדות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני רוצה לשאול שאלה שחבר שלי שואל. אם לא היה את התנ"ך, איך היית מסביר מאיפה באנו ואיך העולם נוצר? איך זה שבהודו מאמינים שהעולם נוצר בצורה אחת, ובסקנדינביה האמינו שהעולם נוצר מתוך ביצה, וכל אחד מאמין במשהו אחר. למה שאתה תהיה יותר צודק מהם? כשפיתחו את החשבון האינפינטיסמלי (חדו"א), שני אנשים שונים שבכלל לא הכירו ולא נפגשו פיתחו אותו בצורה שונה- לייבניץ וניוטון. הוכחה נפלאה לגדולת הרוח של האדם, כשהוא לא מאמין בניסים ובקמיעות. הנה עובדה, שני אנשים פיתחו שני דברים שבסופו של דבר היו כמעט זהים. למה? בגלל המדע. לעומת זאת, כל דת אומרת משהו אחר. למה שאתה תהיה צודק והם לא? נ.ב אם אפשר תשובה מנומקת עם הסברים, כי זה בשביל חבר, ואמרתי לו שאני מביא לו תשובה בגובה העיניים.

תשובה

שלום וברכה

בורא עולם אשר ברא את העולם ואת היקום התגלה אילינו במעד הר סיני ומסר לנו את תורתו, ואליו לא היהי בא הבורא ומספר לנו שהוא הבורא לא היינו יודעים אכן מיהו למרות שבכל מקרה כל אדם חושב וראציונאלי יודע שיש כוח עליון שברא את העולם.

כאשר מתבוננים במורכבות של העולם ובסדר המופתי שקיים בעולם אין כל דרך אחרת אלא לומר ה´ הוא האלוקים.

יצויין עוד שאין אף אמונה אחרת שמתיימרת לומר שהוא יודעת את תהליך יצירת העולם מבורא העולם, מלבד היהדות שטוענת שבורא עולם התגלה אילינו בהר סיני לאחר יציאת מצרים וסיפר לנו איך הוא ברא את העולם.

מעמד הר סיני היא עובדה היסטורית ברורה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה