אמונה

שאלות על משיח וגאולה

  • י' שבט התשע"ז
אא

שאלה

היי, הבנתי שצריך להאמין במשיח שיבוא בכל יום..

רשום בתורה ״דע מאין באתה ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון״, או פסוק שרשום בו משהו כמו שהסוף של הגוף זה רימה ותולעה , אז אם המשיח יגיע זה אומר שלא נמות בכלל? אז איך ניתן דין וחשבון על המעשים הרעים שעשינו? לא נראה בכלל את עולם הבא? 2) אפשר הוכחה מהתנך שרשום שהמשיח יבוא שיהיה תחיית המתים? 3)אם התיקון של הנשמה של אדם בישראל הוא נגיד למשך 40 שנה.. ואותו אדם ממש רוצה לחיות עד 120 ולהקים משפחה ולראות נכדים וממש מתפלל על זה לה׳ וכו׳ זה לא יתאפשר לו? ואותו שאלה להפך..4) אם יש לי תיקון שקבעו לי עד 120.. וסיימתי את הייעוד שלי בעולם נגיד עד גיל 50, האם יתנו לי להמשיך לחיות? הרי כל אחד רוצה חיים ארוכים וכו׳ 5) אפשר עצה/סגולה או דרך איך להתחזק שה׳ שומר עליי ולא רוצה לפגוע בי? כי אני תמיד מפחדת שיקרה לי משהו רע, 6) ידוע שרוב הנשמות הם מגלגול קודם ובאו לתיקון, האם יש בעולם גם נשמות חדשות שלא עברו שום גלגול? אשמח לתשובות השאלות האלה מאוד מטרידות אותי תודה מראש

 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

1. לאחר שיבוא המשיח ותגיע הגאולה השלמה, תהיה תחיית המתים, והעולם ישתנה בהתאם.

הרמב"ם מסביר שלאחר תחיית המתים כל האנשים שיקומו לתחייה יזכו לחיות בעולם חומרי מושלם ללא מחלות וללא עוני, ולקיים את התורה והמצוות בשלמות, כמו גם לעלות לבית המקדש השלישי שיבנה, ויגיעו עד זיקנה טובה ומופלגת. בזכות תחייתם יזכו כל האנשים לתיקונם המלא, ואז ישובו לחיות לנצח כנשמות בגן עדן העליון. בעוד הרמב"ן פירש כי לאחר תחיית המתים ייהפך העולם הזה בהדרגה מגשמי לרוחני יותר ויותר - עד שנשוב להיות בריות רוחניות כבימי האדם הראשון בגן-עדן, וחוקי הבריאה הנוכחיים לא יחולו עלינו עוד (כלומר העולם הזה יהפוך לגן עדן רוחני).

אנו יודעים אפוא בוודאות שתהיה תחיית המתים, רק איננו יודעים באיזה אופן ישתנה העולם לאחר תחיית המתים. ראי עוד על נבואות אחרית הימים:

http://www.hidabroot.org/he/video/68365

2. בתורה נאמר "אני אמית ואחיה" (דברים פרק לב), והנביאים כתבו: "ורבים מישני אדמת עפר יקיצו, אלה לחיי עולם, ואלה לחרפות לדראון עולם" (דניאל יב, ב), ועוד פסוקים בנביאים על תחיית המתים "יחיו מתיך, נבלתי יקומון, הקימו ורננו שוכני עפר" (ישעיהו כו, יט), כמו גם חזון העצמות היבשות של יחזקאל (פרק לז) המספר על תחיית מתים. כמו כן בתורה מסופר על גאולת ישראל השלמה באחרית הימים:

(דברים פרק ל): "והיה כי יבואו עליך כל הדברים האלה, הברכה והקללה, אשר נתתי לפניך והשבת אל לבבך בכל הגוים אשר הדיחך ה' אלוקיך שמה: ושבת (-וחזרת) עד ה' אלוקיך ושמעת בקלו - ככל אשר אנכי מצוך היום - אתה ובניך, בכל לבבך ובכל נפשך: ושב ה' אלוקיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים, אשר הפיצך ה' אלוקיך שמה. אם יהיה נדחך בקצה השמים - משם יקבצך ה' אלוקיך, ומשם יקחך, והביאך ה' אלוקיך אל הארץ אשר ירשו אבתיך וירשתה, והיטבך והרבך מאבתיך: ומל ה' אלוקיך את לבבך ואת לבב זרעך, לאהבה את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל-נפשך למען חייך, ונתן ה' אלוקיך את כל האלות האלה, על-איביך ועל-שנאיך, אשר רדפוך - ואתה תשוב, ושמעת בקול ה' ועשית את כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום - והותירך ה' אלוקיך בכל מעשה ידך, בפרי בטנך ובפרי בהמתך ובפרי אדמתך לטבה, כי ישוב ה' לשוש עליך לטוב, כאשר שש על-אבתיך, כי תשמע בקול ה' אלוקיך - לשמר מצותיו וחקתיו הכתובה בספר התורה הזה - כי תשוב אל-ה' אלוקיך, בכל לבבך ובכל-נפשך" (נבואה זו מלמדת אותנו שעם ישראל צריך להאמין באלוקים, ורק דרך האמונה בו וקיום מצוות התורה נזכה לגאולה וההצלה של אלוקים באחרית הימים).

3. כולנו גלגולי נשמות, אשר חזרו בגלגול לתקן עוונות קודמים ולקיים מצוות שטרם השלמנו. על כן לכל אדם הוקצבו מראש שנים לחיות בהתאם לתיקונו האישי.

4. כל עוד האדם חי - יש לו מה לתקן. בפרט מי שיש לו משפחה וילדים ומזכה את הרבים - שהוא אחראי גם לתיקונם. ה' יודע את לב האדם ומחשבותיו, ועושה את מה שטוב ביותר עבורו.

5. ראי כאן 10 הוכחות שאלוקים אוהב אותך:

http://www.hidabroot.org/article/798

חשוב להבין שאין "רע" אמיתי בעולם הזה. כל רוע נובע כידוע מחיסרון (ולראיה: מדוע אדם מקנא וגונב וחומד? רק משום שהוא רוצה להשיג דבר שיש אצל חבירו). לעומת זאת השלמות נובעת מטוב, משפע, מהרצון להטיב (לכן רחמים ואהבה מתבטאים בנתינה). אלוקים הוא אינסופי ומושלם, אין אצלו גבולות ולא חסרונות משום סוג, ואין דבר שיוכל להשיג מן האדם, ומכאן שכל מה שעושה ה' הוא רק לטובה. הקב"ה ודאי אינו מעניש על חטאים בתורת נקמה, שהרי כל מטרתו היא להטיב לאדם, בדומה לאב שרוצה לקדם את בניו ולהועיל להם. כדי להשיג יותר אמונה בחיים, אני ממליץ לך לצפות בקביעות בהרצאות שבערוץ/אתר הידברות. שעה אחת ביום אינה הרבה זמן, אך עושה הרבה מאוד לנשמה.

כמובן שאם את סובלת מבעיה של פחדים וחרדות, עליך לטפל במקור הבעיה אצל רופאים המטפלים בנפש.

6. קיומן של נשמות חדשות הוא נדיר עד מאוד, וספרי הקבלה העידו שמאז חורבן בית המקדש לא נבראות נשמות חדשות אלא במקרים נדירים ביותר.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אמונהמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה