שאל את הרב - כללי

אולי כדור הארץ שהינו אחת ממליארדי כוכבים, יש סיכוי שהחיים נוצרו מעצמם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1. אם הצניעות נורא חשובה, למה הקב´ה לא ברא דרך יותר צנועה להביא ילדים? 2. אומרים שהסיכוי שהעולם נוצר במקרה הוא קלוש.. אבל דווקא בגלל שהוא קלוש זו הסיבה שעולם לא נוצר כל יום..יש רק עולם אחד..אז הסיכוי קלוש אבל הוא נוצר... מה ההסבר לזה ? ( אני כן מאמינה בה" ויודעת שהעולם לא נוצר במקרה. זו שאלה שחברה שלי שאלה )

תשובה

שלום וברכה

א. הרגשת הבושה שבדבר נובע אך ורק מצד הרע. לפני שחטא אדם הראשון הוא לא היה מרגיש בעניין הזה שום עניין של בושה וחוסר צניעות ככתוב בתורה, וכל העניין של הרגשת אי צניעות נולד מאכילת עץ הדעת, ובמצב האידיאלי שהיה צריך להיות לא היתה הפעולה של הבאת ילדים מתבצע בהרגשות כאלו כפי שהן היום.

אצל אדם הראשון כתוב כשהיה עוסק במעשה זה לפני החטא ´ולא יתבוששו´, וכמו שפי´ רש"י שם שלא ניתן בהם עדיין יצר הרע, וכמו כן היה אצל האבות הקדושים באשר היתה כל כוונתם לשם שמים בלתי תערובת הנאת עצמם כלל, לא היו יודעים בענינים אלו בושה, ועל כן אמר יעקב ללבן ´הבה את אשתי ואבואה אליה´ שפי´ רש"י אפי´ קל שבקלים אינו אומר כן, אלא להוליד תולדות אמר כך, היינו שבאשר כל כוונתו לא היתה להנאת עצמו כלל אלא להוליד תולדות לכן אמר כך, וכן לאה שאמרה ´אלי תבוא´, הכל מטעם אחד שהיו ענינים אלו אצלם כמו לדידן שאר המצוות הנחת תפילין וכדומה, כך מבואר בספרים הק´.

ועיין ספורנו בפסוק אלי תבוא.

ב. כל יצור, ולו הפשוט ביותר, הנמצא על כדור הארץ, הינו כל כך מורכב שהסיכוי שלהיווצרותו ללא בורא הינו אחת למיליארדי מיליארדים. כעת, שעל כדור הארץ נמצאים יצורים פשוטים למליונים, ואף יצורים מורכבים יותר, ומורכבים עוד יותר, ולהגיד עתה שמאות מיליונים של פעמים נוצרו התנאים והסיכויים של אחת למיליארדי מיליארדים להיווצר במקרה, זוהי הזיה תלושה מהמציאות שאין לה כל בסיס. אולי על יצור פשוט יחידי היתה טענה שיש סיכוי אחת למיליארדי מיליארדי פעמים להיווצרות במקרה, אבל זאת טפשות מהמדרגה הראשונה לטעון כך כלפי שלל מיליוני היצורים הנפלאים והמדהימים הנמצאים על הפלנטה שלנו.

תציע לחברה שלך, לצפות בסרט ´עולם מופלא´ Planet Earth ולהרחיב קצת את הידיעות על המורכבות בחיי הטבע, והיא תבין לבד כי התיאוריה הפושטת רגל שכל זה נוצר במקרה מהתפוצצות בלתי מכוונת, הינו תיאוריה תלושה והזויה שאין לה שום מקום בהגיון.

הצופה, מתרשם כל כך מהמורכבות והשילוב שיש בחיי הטבע, איך הרכבות בעלי החיים משלימות אחת את השניה, כמו גם ההרמוניה הנפלאה שבין מערכת הצומח והחי, זה כל כך מדהים עד שחושבים שבעצם מדובר בניסים על טבעיים, אבל זה קורה ויקרה כל יום על הכדור שלנו. 

כמו כן מומלץ להיכנס לאקדמיה >ולעבור על המאמרים אחת לאחת, הרבה שאלות יפתרו מאליהם.>בהצלחה - מנשה ישראל  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה