אמונה

איך לגרום לילד להאמין

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום.. אני דברתי עם ילד מאוד חכם על כל העניין של הוכחת מציאות האלוקים ואמיתות התורה.. ונעזרתי בספרים "המסע אל האמת" ו"המהפך" והראתי לו את החלק של השמיטה והיבול בשנה השישית.. הוא לא מקבל כ"כ את העדויות שרשומות ב"מסע אל האמת" כי הוא טוען שאלו רבנים מעידים והם לא אובייקטיבים, למרות שהראתי לו גם את העדות של קיבוץ קוממיות, הוא רוצה עוד עדויות כי הוא אומר שזה יכול להיות מקרה. ודבר שני הראתי לו את החלק עם החיידקים שרבי אליעזר אומר שבן אדם לא ישתה מכוס חברו כי זה סכנת נפשות,והרב זמיר רושם ב"מהפך" שרבי אליעזר התכוון לחיידקים. אז הילד אמר שזה פירושים ולא בטוח שהוא התכוון לחיידקים אלא כי יכול להיות מצב שאדם יהיה חולה בלי ידיעתו (כי עדיין המחלה לא התפתחה) ובגלל זה לא לוקחים סיכון ולא שותים מכוס של חבר.. ואמרתי לו גם משהו ששמעתי מהרב אמנון יצחק... שאלתי אותו אם הוא ימצא פלאפון במקום שרגל אדם אף פעם לא דרכה שם הוא יאמין שזה נוצר במקרה.. הוא שלא אז אמרתי לו ועל גוף האדם שכ"כ מורכב אתה מאמין שנוצר במקרה. אז הוא אמר שזה לא אותו דבר כי גוף יכול להתפתח מיצור חד תאי ופלאפון לא. וגם שאלתי אותו איך הכל התחיל לדעתו אז הוא ענה שסטיבן הוקינג אומר שכל החומר בעולם היה מרוכז מאוד לגודל של אפונה והיה פיצוץ שגרם להכל לתרחק ונוצר היקום. אז שאלתי אותו ומי יצר את גרגיר האפונה אז הוא אמר שהמדע יודע מה קרה עד זמן מסיום אחרי הפיצוץ ולא יודע מה היה לפני הפיצוץ ומה גרם לו ואיך גרם.. אבל הוא אומר שזה שאנחנו לא יודעים מה קרה זה לא אומר שזה אלוקים.. אשמח אם תעזרו לי.. ואני אנסה להפנות אותו אליכם כי יש הרבה דברים שאני לא יודע לענות וזה יכול להחליש אותי.. תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

סיפורי קוממיות מוכרים לי היטיב  מאחר וסבי היה מהחקלאים שם, והספור של הפרות שכמעט מתו בשמחת תורה עקב השתילה המקודמת קרה עם הפרות שלו, ושמעתי את הסיפור ממנו וגם אבי וזכר את המקרה היטיב.

לא לקבל עדויות, אין בכך משום חכמה, ואם ירצה יברר את הדברים ויגיע למקורות שלהם וידע נאמנה שהכול אמת.

תירוץ הבל הוא שגוף יכול להתפתח מתא חד תאי, אין לזה כל הגיון והסיבה שתא חד תאי נהפך לאדם חי, הוא רק מפני שהובא יצא כך שקצת מים יכול להיווצר אדם עם עיניים ידיים רגליים וכו´.

אכן המדע לא יכול להבין איך נוצר החומר הראשון שממנו נוצר העולם והתשובה לכך היא רק שיש מי שיצר את החומר שממנו הוא יצר את העולם.

>אשמח לסייע בידך עוד - בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שאלהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה