שאל את הרב - כללי

פחד מהגורל

  • ג' שבט התשע"ז
אא

שאלה

היי,אני בחורה בת 20, הרקע שלי הוא מבית דתי, אך את כל האמונה שלי וכל הדת שלי למדתי ממש כמו ״תוכי״, מה שלימדו אותי זה מה שקיבלתי והאמנתי בלי לשאול שאלות. תמיד הרגשתי את ה׳ איתי בכל צעד עוזר לי ומגן עליי ותמיד כל לילה היתי אומרת לו תודה על היום שעבר עליי. בתקופה של הכמה חודשים האחרונים חוויתי מעין משבר באמונה, שמעתי על אנשים שנפטרו,על תאונות וכו וזה פעם ראשונה בחיים שבאמת נהיתי מודעת למילה מוות והתחלתי לחשוב על זה ונכנסתי לחרדות..התחילו לי בראש אינסוף שאלות באמונה, עד לרמה שאני לא יכולה לישון בלילות,רועדת מפחד סתם ככה.. ואני מרגישה שלא תרופות יעזרו לי ולא פסיכולוג אלא רק להחזיר את האמונה שלי בה׳ שאני יבטח בו ויהיה חזקה. אך בנתיים כלום לא זז.. אני אחת שמאוד אוהבת את החיים פה אני מרגישה שבאמת קיבלתי הכל הכל ברמה מאוד מושלמת גם משפחה מושלמת גם בעל לעתיד מושלם גם מצליחה בהכל כייף לי בכל רגע ואני כלכך מאושרת ותמיד אני מודה על זה לה׳ אבל מאז המשבר באמונה והשאלות אני מפחדת לדבר עם ה׳ מפחדת להגיד לו תודה מפחדת להתפלל מפחדת שהוא יחליט לעשות לי משהו רע.. מפחדת שאולי מחר אאבד את החיים.. אז יש לי כמה שאלות שמבלבלות אותי שאולי יחזקו לי את האמונה ויחזירו לי את הבטחון בה׳ 1) האם בעולם הבא אי אפשר לעשות פעולות וזה רק עולם של שכר ועונש..?זה לא מפחיד?כי אותי זה ממלא בפחד.. 2)האם הנשמה שלי תזכור לנצח את הרגשות והמעשים והחוויות שאני חווה כאן בעולם? כמו אהבה כמו שמחה..וכו׳? 3)האם אני יוכל להיות בעולם הבא עם בעלי(לעתיד)? השאלה הזאת מאוד חשובה לי.. כי אני מאוד מאמינה בזיווג משמיים ובנשמה תאומה.. ואני משקיעה את כל כולי בלהעניק אהבה ושמחה וכבוד כלפיי בעלי לעתיד 4)האם באמת תיהיה תחיית מתים..?אני כן מאמינה בזה אבל רוצה שיחזקו לי את האמונה כי אני מרגישה שמשהו התפקשש לי באמונה.. 5)האם הנשמות שלנו הם נשמות חדשות או שהם נשמות מגלגול קודם? או שיש חצי חדשות וחצי מגלגול קודם? וכשנקום בתחיית מתים מי אני יקום? 6)אם אני לא זוכרת את עצמי לפני שנולדתי אז למה שאני יזכור את עצמי אחריי 120? 7)האם כשאני יהיה נשמה אני ירגיש שזאת אני או שאני בכלל לא יהיה מודעת לזה וזה יתנהל למעלה בלי שאני יוכל להרגיש? 8)איך אפשר להגיע למצב שאני לא מפחדת מהגורל שלי ואני בוטחת בה׳ שלא יעשה לי משהו רע.. כי מרוב שטוב לי אני מפחדת שה׳ יחליט חס וחלילה שהמוות טוב לי וזה עושה לי חרדות ופחדים כי אני ממש אוהבת את החיים ורוצה לחיות עד 120 ולהספיק את כל החלומות שלי יש לי מלא חלומות כמו לעזור לכל החלשים בחברה וליתומים ולנזקקים ולילדים קטנים ולאהוב את כולם.. זה ממש בוער בי אשמח לקבל תשובות לשאלות ולהתחזק באמונה תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

 1) אכן בעולם הבא אי אפשר לעשות מצוות או חטאים, מגיעים לעולם השכר ששם מקבלים הרבה שכר עונג ושמחה על כל המצוות.

אם משאירים בעולם הזה ילדים שעושים מצוות ומעשים טובים, הרי שכל המצוות שהם עושים נותנים לך עליה בעולם האמת. זה לא מפחיד כלל, רק מדרבן לעשות בעולם הזה הרבה מצוות ומעשים טובים.

 2) הנשמה תזכור כל מה שהיא בגדר מצווה, כל מה שבגדר חטא הנשמה תמחק לאט לאט על ידי הזיכוך שהיא עוברת בעולם האמת.

3) כן בהחלט.

4) ה' הבטיח שהוא יחיה את המתים ואין ספק שה' מקיים את הבטחתו.

5) רוב הנשמות הם נשמות שחוזרות שוב ושוב, ראי כאן http://www.hidabroot.org/question/23966

 6) כעת את בתוך גוף שמסתיר את כוח הנשמה, ברגע שהשנמה תצא מהגוף היא תתנער מכל מגבלה.

7) את תמיד רק הנשמה. הגוף לא מרגיש כלל הגוף הוא דומם לגמרי, רק הנשמה בתוך הגוף היא המרגישה והפעילה וכו'.

8) על האדם לעשות כל מה שביכלתו ולדעת שלא עליו המלאכה לגמור – את לא חייבת לעזור לכל העולם, בורא עולם הוא המנהיג את העולם והוא המכין לכל אחד את מה שעליו לסבול. יש מצווה לעזור לכל אחד אבל אסור לחשוב שהעולם עומד עלינו. כאשר תפנימי זאת יוקל עלייך מאוד.

עלי והצליחי, אשמח לעזור לך עוד

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תחיית המתיםשאלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה