חברה והשקפה

פאה במקום מטפחת

  • י"ח טבת התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, פעם ראשונה שאני כותבת פה בעקבות המלצה של חברה.. אני נשואה כשנה וחצי עם נסיך קטן בבית. ב"ה יש לי זוגיות מדהימה עם בעלי שמבוססת על כבוד, הקשבה ואכפתיות! כל יום מודה לקב"ה על כך ! אני ממוצא ספרדי ותמיד האמנתי בכיסוי ראש במטפחת מלאה והייתי הדוקה בזה מאוד אלא שבזמן האחרון מאוד מאודד קורץ לי להשים פאה! מאוד אבל! אני מרגישה לא מטופחת עם מטפחת לא משנה כמה אני קונה את המטפלת הכי יפה שיש.. השתדלתי לנסות ולהתגבר על העניין אך קשה לי מאוד... אני יודעת שיש מחלוקות רבות לגבי פאות, אני יודעת שהרב עובדיה זצ"ל אסר בתכלית האיסור ואף תקף את העניין ואילו הרב אליהו שליטא זצ"ל התיר אם שמים סרט או כובע מעל.. כמובן שמטרתי היא להיות שלמה עם עצמי ולהרגיש מטופחת אך מאוד קשה לי עם העניין כי אני מרגישה בכל זאת כמה שזה קורץ לי שפרה זה לא טוב.. גם אם אנשים פאה היא לא תיהיה מושכת מידי אלא בטעם טוב ועדינה.. כמובן אציין שמבחינת בעלי אין התנגדות.. מה דעת הרב? עד כמה חמור או לא חמור בכלל חבישת פאה? מה עליי לעשות? תודה רבה והמשך יום טוב..

תשובה

שלום וברכה

חלילה להוריד את המטפחת ולעבור לפאה. על היהודי לנסות לעלות כל הזמן מעלה מעלה ואין לרדת ברוחניות. היצר מנסה לפתות אותך לעבור לפאה ואם חלילה תעברי לפאה אחרי תקופה קצרה היצר יעזוב אותך וכבר לא תביני מה משך אותך לפאה. היצר אוהב לפתות את האדם ולאחר שהוא מפיל אותו, הוא עובר לפרוייקט הבא ומשאיר את האדם לדמם.

היי חזקה והחליטי החלטה סופית ואמיצה שאת נשארת כמו שאת ולאחר שהחחלטה תהיה חזקה וסופית, היצר יניח לך לנפשך ותהיי שמחה ומאושרת במראך.

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יצר הרעפאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה