שאל את הרב - כללי

יחסי ארה"ב וישראל

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

התפרסם הבוקר, כי נשיא ארה"ב מאיים להפסיק את התמיכה האוטמוטית של ארה"ב במדינת ישראל במוסדות האו"ם עד שלא נסכים לדרישות שלו. אני לגמרי מפוחדת לנוכח הידיעה הזאת, איך נסתדר לבד מול כל האויבים שלנו.... מה זה אמור להיות.....

תשובה

שלום וברכה

בדיוק זה, זה מה שאמור להיות, נקודה.

כצעד מוכרח לפני הגאולה, עלינו להתפכח מאשליית האח הגדול ארה"ב השומרת עלינו כביכול. משה רבינו בשירת ההיסטוריה של עם ישראל מסיים את דבריו כי עד שלא נתפכח מכל סוגי הבטחונות שכביכול יש לנו, צה"ל, שב"כ, ממשלה, ארה"ב, נשק, וכו´, ונדע ברור מעל כל ספק כי "אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים", לא תהיה לנו גאולה. רק אחרי ההתפכחות מכל מיני האשליות והחזרה לחיק אבא שבשמים או אז תיהיה גאולה שלימה לעם ישראל ולכל העולם כולו, לנקודה הזאת אנו מצפים ומתקדמים זה שנות אלפיים.

וכך נאמר בתורה [פרשת האזינו פסוק לו):

כִּי יָדִין ה´ עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם כִּי יִרְאֶה כִּי אָזְלַת יָד וְאֶפֶס עָצוּר וְעָזוּב.

ופירוש הפסוק, שאז כאשר יהיה לעם ישראל אפס עצור ועזוב, כפי פירושו של רש"י הכוונה שלא יהיה מי שיגן עליהם, או אז כאשר ישליכו עם ישראל את אליליהם ומושאי בטחונם, אז יתנחם הקב"ה על עבדיו ויגאלם.

בהחלט, האיומים שבפניהם יוצבו עם ישראל באחרית הימים, יגרום לכך שבני ישראל יפסיקו לסמוך על בשר ודם וככתוב `כי יראה כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב`, צה"ל לא יושיענו, ומהממשלה לא תבוא עזרינו`, ואז כשיפנו עם ישראל לאביהם שבשמים תוחש הגאולה.

ולפי מה שמבארים חז"ל במסכת סנהדרין (צז עמוד ב) ההתעוררות הזאת וההכרה הברורה הנ"ל מוכרחת עוד יותר מהתשובה, שגם לפי דעת רבי יהושע שניגאל גם ללא תשובת עם ישראל, הרי שאת העיקרון הזה חייבים להפנים, וכאמור שם:

רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, אִם יִשְׂרָאֵל עוֹשִׂים תְּשׁוּבָה - נִגְאָלִים, וְאִם לָאו - אֵין נִגְאָלִים. אָמַר לוֹ רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, אִם אֵין עוֹשִׂים תְּשׁוּבָה, אֵין נִגְאָלִים? אֶלָּא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַעֲמִיד לָהֶם מֶלֶךְ, שֶׁגְּזֵרוֹתָיו קָשׁוֹת כְּהָמָן, וְיִשְׂרָאֵל עוֹשִׂים תְּשׁוּבָה, וּמַחֲזִירָם לְמוּטָב. ...אָמַר לוֹ רַבִּי אֱלִיעֶזֶר, וַהֲלֹא כְּבָר נֶאֱמַר, (ירמיה ד) "אִם תָּשׁוּב יִשְׂרָאֵל נְאֻם ה`, אֵלַי תָּשׁוּב". אָמַר לוֹ רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, וַהֲלֹא כְּבָר נֶאֱמַר, (דניאל יב) "וָאֶשְׁמַע אֶת הָאִישׁ לְבוּשׁ הַבַּדִּים אֲשֶׁר מִמַּעַל לְמֵימֵי הַיְאֹר וַיָּרֶם יְמִינוֹ וּשְׂמֹאלוֹ אֶל הַשָּׁמַיִם וַיִּשָּׁבַע בְּחֵי הָעוֹלָם, כִּי לְמוֹעֵד מוֹעֲדִים וָחֵצִי וּכְכַלּוֹת נַפֵּץ יַד עַם קוֹדֶשׁ [- כשתכלה תקומתם וחוזק ידיהם שהיתה נפוצה אילך ואילך, גבורה ותועלת לפשוט אנה ואנה, ואחר שתכלה גבורתם שיהיו שפלים למאוד] תִּכְלֶינָה כָּל אֵלֶּה [אלו הצרות ויבוא משיח, כמו שנאמר בשירת האזינו `כי יראה כי אזלת יד וגו`]. שָׁתַק רַבִּי אֱלִיעֶזֶר.

אכן, בהתבונן במציאות, המתקדמת יום יום לעבר המטרה, מתחילים להבין מה שכתוב כאן. אנו זוכרים עדיין את רוח התשובה ששטף את העם לפני מלחמת ששת הימים אל מול הפחד הנוראי שהיינו שרויים בה אל מול צבאות האוייבים שהקיפו אותנו כדבורים, ולפי הנראה גל תשובה שתשטוף את העם אל מול ההתרברבות של אותו מלך פרסי קשה כהמן, שלא מפסיק מלהצהיר על כונותיו, ואינו נמנע מלעשות זאת גם על במת האו"ם לפני נציגי עמי תבל, מה גם לנוכח הצהרותיו של הנשיא אובאמה על הפסקת התמיכה האוטומטית אם לא נתרפס לגמרי לפני מחבלי עזה, הרי שמרבית העם בוודאי ישוב בתשובה כשיראו כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב, וככלות נפץ יד עם קודש, נזכה לגאולה האמיתית והשלימה.

כל אחד שמתבונן נוכח שהיום הזה לא רחוק. הבה נקוה שיום יבוא ובעגלא ובזמן קריב, ישוב כל העם אל מקורותיו הלא נכזבים, שעליה מסרו את נפשם אבותינו במהלך כל הדורות, וכל העם יתקרב ברצון ובשמחה לאבא שבשמים, וכך נוכל לקבל פני משיח בסבר פנים יפות.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה