הלכות ומנהגים

כמה שאלות בנושא מעשרות

  • ה' טבת התשע"ז 
אא

שאלה

שלום הרב, 1. האם אני צריכה לתת מעשר ממענק לידה ומהשכר שאני מקבלת מביטוח לאומי בתחילת חופשת הלידה? 2. האם אני צריכה לתת מעשרות כשזה מכניס את החשבון למינוס? 3. האם נותנים מעשרות אחרי כל ההורדות הקבועות בחודש או ישר כשנכנסת המשכורת בלי קשר להורדות הקבועות בחשבון? 4. האם מי שמעשר מתעשר נקבע רק אם נותנים את המעשרות לתלמידי חכמים? שמעתי שבגמרא כתוב שאפשר ׳לנסות׳ את הקב"ה בנתינת מעשרות וכך נתעשר אבל רק אם נתרום לתורה, אז אם אני תורמת לנזקקים אני לא יכולה ׳לנסות׳ את הקב"ה או להתעשר מזה? כמובן שהמטרה שלי בנתינת מעשרות היא לא להתעשר אבל רציתי לברר את הנושא הזה. תודה רבה,

תשובה

שלום וברכה

1. מותר.

2. אם המינוס הוא חד פעמי ורגעי ולא גירעון מתמשך, יש לעשר. אם אתם לא גומרים את החודש, אין לעשר.

3. נותנים מעשר מנטו ההכנסה ללא ניכוי הוצאות מחיה.

4. יש בזה דיעות שונות, לכל הדיעות עיקר הצדקה היא לעניים בני תורה.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:מעשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים