חברה והשקפה

למה אומרים כל הזמן שהחרדים "גלותיים"?

  • כ"ז כסלו התשע"ז
אא

שאלה

אני לא מבין למה אומרים על החרדים שהם "גלותיים"? הרי ידוע למשל שהיו ישיבות גדולות כבר מאות שנים לפני שקמה לה ה"ציונות", ישבו פה ישיבות של גדולי עולם, ואפילו הראשל"צ כבר קיים כבר יותר מ350 שנה. הבן איש חי דאג להקים כאן את ישיבת פורת יוסף, הרב קוק הקים את הרבנות הראשית, הרב קנייבסקי נלחם במלחמת ששת הימים, הרב עובדיה יוסף התיר עגונות והקים מספר ענק של ישיבות ספרדיות, כל הספרים ההלכתיים הקובעים והמקובלים בארץ הם של חרדים, כל הרבנים הראשיים לדורותם הם חרדים, יש הרבה תרומות של חרדים עשירים לארץ ישראל(למרות שהדבר אינו מפורסם) אז למה אומרים על החרדים שהם גלותיים ולא אוהבים את החיים בארץ ישראל והיו מעדיפים להיות בגולה?

 

תשובה

ס"ד

 

שלום וברכה,

 

האמירות הללו אכן מצערות מאוד, אך יש לזכור מי אומר אותן.

התקשורת והשמאל במדינה מפחדים מהריבוי החרדי, ומהחזרה בתשובה בארצנו, ועל כן יוצרים בכוונה סטיגמות שליליות וסטראוטיפים מכוערים לחרדים ("הדרת נשים", "האם המכה", "הרב המתעלל" וכדו' הם דוגמאות לכך). ראה במאמרי האחרון על התקשורת:

https://www.hidabroot.org/article/149055

 

ארגון הידברות עושה מאמצים רבים כדי לאחד את עם ישראל, ולתקן את העיוותים שהמסיתים מייצרים ליהדותנו ושומרי המצוות. וברוך השם רבים וטובים חוזרים ליהדות ומתחזקים, ולא שועים לדברי ההסתה נגד החרדים.

 

הרב יוסף בן פורת מדבר רבות בהרצאותיו על הנושאים שהזכרת, כמו ציונות וגלותיות, ומשתמש בעובדות היסטוריות מרתקות:

 https://www.hidabroot.org/video/61352

https://www.hidabroot.org/video/61359

אני חושב שתהנה מאוד מהרצאותיו.

  

זכות גדולה לחיות בארץ הקודש, ורבים מגדולי ישראל גרו וגרים כיום בארץ ישראל, מקימים ישיבות בארץ ומקדמים מצוות התלויות בארץ כמו השמיטה. החרדים כמובן אוהבים את ארץ ישראל, עד שלא נוהגים לעזוב אותה ללא היתר מיוחד מרב. רוב החרדים מצביעים בבחירות, ורוצים להפוך את המדינה לטובה ויהודית יותר. ובדיוק מזה המסיתים מפחדים, כי אין רצונם במדינה יהודית. בעזרת השם נסכל את מטרתם, ונתחזק ביחד כעם אחד.

  

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:דת ומדינהחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה