הלכות ומנהגים

תיקון לקשר זוגי אסור

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד 19/5/09 שלום, לצערי הרב, לפניכ-5 שנים הייתי במערכת יחסים עם גבר נשוי, קשר שנמשך לסירוגין שנתיים. הכרתי אותו במקום העבודה (היה הבוס שלי). משפחתי דתית,אך אני שומרת מסורת(לא נוסעת בשבת,לא מדליקה אש,לא רואה טלויזה,אך לא הולכת בצניעות). אני כבר בת 32 (בחודש יולי בע´ה) עדיין רווקה, בחורה שנראת טוב,חכמה, אבל לצערי מרגישה חסומה בזיווג.(יש לציין שהיו לי מערכות יחסים אחרי הקשר האסור,אך הם לא הובילו למטרה רצינית. לפני כשבוע,עשיתי שאלת רב, סיפרתי לו את כל הסיפור והעלתי בפניו את תיקון כרת. הוא שאל אותי אם אני נשואה, השבתי לו שהנני רווקה,הוא ביקש להגיע לכולל,שם תלמידים יבצעו עבורי התרת נדרים וקללות. (הרב טען כי רק אשה נשואה חייבת בתיקון כרת). שאלתי היא, האם זה מספיק מה שהרב אמר, או שבכל זאת אני חייבת בתיקון כרת? לפי מה שקראתי באתר שלך, אתה ממליץ על תיקון כרת. האם אני יכולה לקרוא תהילים כל הלילה ולכפר על מעשי, או שרק תלמידים יכולים לעשות זאת עבורי? מתי אפשרי לבצע את התיקון (ראש חודש ,חג שבועות,)? בבקשה תחזור אלי עם תשובה. אודה לך על תשובה מהירה

תשובה

שלום וברכה

אינני יודע את טעמו של הרב.

אולם ברור שגם כרווקה יש איסור כרת, מאחר והיית עם גבר ללא טבילה לטהרה מנידתך, ובכך חטאת באיסור החמור של נידה.

ולכן ראוי מאוד  לעשות תיקון כרת, ואת יכולה לנדד שינה מעינייך בכל ליל השבועות ולקרוא תהילים בעצמך, או ללכת לבית הנכסת בלילה זה ולהגיד שם את התהילים.

אולם יש לדעת שאמירת התיקון ללא תשובה אמיתית וכנה אין בה כדי לכפר עוון.

עיקר הכפרה על החטא היא בחרטה עמוקה על החטא וקבלה לעתיד שלא להגיע לחטא זה עוד, דהינו שמכאן ואילך את מקבלת על עצמך לא להגיע לשום נגיעה עם גבר עד לנישואייך, וכן יש לומר את הווידוי בפה חטאתי עויתי פשעתי לפניך ה´ אלוקי ישראל בחטא הנידה, ועתה באתי לפניך ולבקש את סליחתך, ומבטיחה אני שלא לעשות חטא עוד.

ולאחר התשובה נמחל החטא, והתיקון מסייע למרק את החטא לגמרי.

וה´ יהיה בעזרך שתמצאי את זיווגך במהרה גבר הגון וירא שמיים אשר תקימי את ביתך על אדני התורה כרצון ה´ יתברך.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה