הלכות ומנהגים

האם מותר לומר דברים שבקדושה כנגד מים טמאים?

  • א' כסלו התשע"ז 
אא

שאלה

בעזרת ה' יתברך. שלום וברכה כבוד הרב, מכיוון שבביתי יש כמה שלושה מפלסים אז לא תמיד יש לי כוח לרדת לקומה עם כיור בכדי ליטול ידיים לכן לקחתי דלי עם בקבוקי מים ונטלה ושמתי בחדרי וכל פעם שאין לי כוח לרדת אני נוטלת לדלי.. האם ישנה חובה לרוקן לאחר כל פעם את הדלי? האם השהות של המים טמאים? ומטמאים את החדר? האם צריך לכסות את הדלי? תודה רבה

תשובה

שלום רב,

מעיקר הדין זה בסדר שהמים ישהו בחדר, אולם יש מידת חסידות שלא לברך/לקרוא קריאת שמע/להתפלל/ללמוד תורה כנגד המים שנטלת בהם ידיים בבוקר, ולכן אם את רוצה לנהוג במידת חסידות זו יש לשפוך את המים או לשפוך לתוכם רביעית מים או לכסות אותם לפני שאת אומרת דברים שבקדושה.

מקורות: יעויין בשו"ת יביע אומר חלק ג' (חלק אורח חיים סימן א אות ט) ובספר ילקוט יוסף (סימן ד סעיף מא).

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נטילת ידייםרוח רעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים