אמונה

לחגוג את החג עם אחותי שחזרה בתשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, בעלי ואני הזמנו את משפחתי אלינו לראש השנה. מדי שנה אנו חוגגים אצל הוריי. אחותי הקטנה (שאליה אני קשורה מאד) היא בעלת תשובה (חסידי ברסלב). כידוע, בעלה יהיה באומן בראש השנה (כמדי שנה)והזמנתי גם אותה אלינו. בשנה שעברה היא חגגה איתנו אצל הוריי וניסינו להקפיד כמה שיותר על שמירת החג (לא להדליק חשמל וטלויזיה), אך היתה מוסיקה וזה לא יצר בעיות. הפעם, אחותי אומרת שהיא לא תוכל להיות איתנו אם לא נקפיד על כל המצוות ושהיא כבר לא יכולה להיות באוירה שאינה מלאה בקדושה. אנו מקבלים את זה שהיא לא נמצאת איתנו בשבתות ושאנו מתראים פעם בשבועיים באמצע שבוע. אך כל אוירת החג, לדעתי, זה לשמוח ביחד עם בני המשפחה. אך היא מעדיפה להיות עם זרים שמשום מה הקדושה אצלם חזקה יותר. אני מאמינה מאד ובשנתיים האחרונות אני מקיימת הרבה מצוות. בעלי קצת נרתע כשאני "מגזימה" לדעתו וכל זה בגלל שכל משפחתי עברה איזושהי טראומה מאז אחותי חזרה בתשובה וכל התחזקות מעבר ל"נורמות", כולם נכנסים ללחץ מפחד שמא עוד אחת מהמשפחה תעלם. אני אוהבת את הקב"ה ואת התורה שלנו ואני רואה את הדברים היפים והחשובים שהיא מעניקה לנו, אך אני לא חושבת שלהתרחק מהמשפחה ולא להיות איתה במיוחד בזמנים כאלו, כי אולי מישהו יצפה בטלויזיה או ישמע מוסיקה, לא נראה לי שזו הכוונה. מה עלי לעשות? אני מאד הייתי רוצה שנהיה ביחד בחג וזה חשוב מאד להוריי, שכמעט ולא רואים אותה בכלל (בגלל המרחק במקום המגורים). האם יש דרך לשכנע אותה? הבטחתי לה שנשתדל אך אני לא יכולה להבטיח כי זה לא תלוי רק בי. אודה על תשובתכם.

תשובה

שלום וברכה

אכן אין חובה להתנתק מהמשפחה, והדבר לא רצוי בעיקרון, אבל כאשר אחותך מרגישה שהיא מפסידה את הרגשת קדושת היום של ראש השנה שהוא קדוש כל כך, וכפי שבוודאי ידוע לך שמדובר ביום הדין, וביום הקדוש שבו נקבע כל עתידינו בשנה הבאה, היא לא רוצה לפספס דבר קדוש זה.

זאת ועוד, אני מאמין שהיא לא רוצה להיעצב על כך שמשפחתה לא כל כך יודעים בשגב היום, אני מעיד לך באופן אישי שכואב מאוד למי שיודע את מעלת המצות לראות אחרים ובפרט קרובים שלא משתמשים במתנות הנעלות שהבורא מעניק לנו, ולכן אני מבין את אחותך שקשה לה מאוד לבוא איליכם. אני מציע שתסבירי לה שבזכותה נמנעים חילולי חג רבים ע"י שאר בני המשפחה, וזכות גדולה היא לה שבזכותה ישמרו את החג בצורה כמעט מלאה, ואם פה ושם מישהו ישמע מוזיקה עדיין היא מסייעת הרבה למשפחה שבזכותה תורגש קצת מעלת היום הקדוש הזה לשאר האחים והאחיות.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה