חברה והשקפה

גרמניה התרבותית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

היי בוקר טוב :) אני מתווכחת עם מישהו לגבי גרמניה. הוא אומר שהעם הגרמני הוא תרבותי, הסברתי לו איך הם תרבותים אם הם רצחו ככה יהודים? [התרבות שלהם זה רק לבחוץ ,הפנים הם יכולים להיות חיות] אז הוא אמר לי מה ויהודים לא השמידו עמים? השמדת העמים הכנעניים והעמלק? חוץ מזה את בטח לא מבינה את כוחה של פסיכולוגיית ההמון. תראי את The Wave [הנחשול] אם לא ראית עדיין, הוספה-עשרות מחקרים וניסויים פסיכולוגיים נעשו בנושא והתוצאה הייתה די חד משמעית, כמעט כולם יצייתו למקור סמכות, גם אם הפקודות סוטרות את המצפון הפנימי שלהם. את מוזמנת לקרוא ולהחכים: אמרתי לו שבעם היהודי זה לא היה קורה לעולם שירצחו כמעט עם שלם בגלל פקודות מהשלטון העליון, אז הוא ענה מה לגבי הפינוי? אני חייבת שהרב יעזור לי בזה בבקשה תודות...

תשובה

שלום וברכה

אכן העם הגרמני הוא תרבותי. רצח עם ישראל נבע כתוצאה משטיפת מוח שעם ישראל הוא מגזע נחות- קופים נחותים, ואינו זכאי להיות בעולם כי הוא משחית את האווירה בעולם, וכשם שכולם מבינים שמותר להרוג עכברים אשר מציקים לבני אדם או כל חרק אחר המציק לעם כך גם חובה לחסל את הגזע היהודי המרעיל את העולם.

מה שהיהודים עשו הרי עשו בצווי בורא העולם ואין לכך כל קשר למעשי הגרמנים, מי שאינו מאמין בתנ"ך הרי אינני מרגיש חובה לענות לו כלל למה הרגנו את עמלק, כי גם זה בתנ"ך ולא אמת חלילה, והמאמין בתורה מן השמים מבין את זכותו של הבורא להחליט להשמיד חלק מהעמים, ואם כי נאמרו ביאורים רבים למה הבורא אכן עשה כך, הרי אינני חושב שזה רלוונטי לעניין, כל אדם מאמין בבורא עולם מבין שזכותו להחליט את מי להשאיר בעולם ואת מי להחזיר למצב של לפני לידתו.

עניין הפינוי, ברור לי שהמפנים לא היו בטוחים שהדבר רע, והם סמכו על שרון שבוודאי כוונתו טובה, למען ביטחון הארץ, ולמרות שדעתם הייתה אחרת הם לא רצו לסרב פקודה ולהרוס את הצבא כאשר הם אינם בטוחים שהדבר אכן פסול.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה