חברה והשקפה

נישואין לגויה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, ברצוני לשאול שאלה בנושא נישואין לבחורה שאינה יהודייה. בחורה שהכרתי לפני מספר שנים, שנינו אוהבים אחד את השני ברמת אהבה כזאת שאף אחד מאיתנו לא חווה לעולם. היא מוכנה לעבור לישראל ,ללמוד עברית, לחיות כאן אבל לא להתגייר. אין לה התנגדות לגייר את הילדים מאחר והיא בעצמה לא מאמינה בכלום -יצאה מהדת הנוצרית בגיל 12-היא אתיאיסטית. השאלה היא-מה ההלכה אומרת לגבי נישואין למישהי שאיננה יהודייה האם הילדים יהיו יהודיים כשיוולדו מה אם היא תחליט להתגייר בשלב כלשהו בחייה ודבר נוסף וחשוב -האם בכלל היא תיחשב יהודייה אם כוונותיה להתגייר הם על סמך בקשת הבעל ולא על סמך רצונה האמיתי להשתייך לדת היהודיתנתקלתי כבר בכמה בנות שהתגיירו רק לצורך "התעודה", אבל בפועל אחרי הגיור -הן לא מאמינות בכלום ולא מקיימות אורח חיים יהודי הן פשוט התגיירו לצורך קבלת אסמכתא שהן יהודיות... אני מצוי בהתלבטות ממש גבוהה כי מצד אחד היהדות כן חשובה, אני אישית כלל לא דתי אבל, היהדות עדיין חשובה לי.. מה היית ממליץ?מה נראה לך הדרך הנכונה לנהוג בה? אודה לך מאוד אם תענה על שאלתי למייל שציינתי. 

תשובה

שלום וברכה

אינני יכול לשפוט את הצעדים שלך, מכיון שככל הנראה לא עמדתי בחיים שלי בנקודת בחירה כמו שאתה ניצב לפניה כעת, וחז"ל לימדו אותנו `אל תדון את חבירך עד שתגיע למקומו`, אולם מה שאני כן יכול לעשות במקרה הזה, הוא רק לייעץ כבן אדם אובייקטיבי הנמצא מחוץ לתמונה. ובכן, צר מאוד על ההתחלה, קשירת קשרים עם בנות לא יהודיות, מובילות בהכרח למפח נפש, אם וכאשר יגבר השכל על הרגש, הלב נשבר על האהבה שנשברה, ואם ח"ו יגבר הרגש על השכל הרי שהחיים בהמשך ילוו במשברים נשפיים ונקיפות מצפון בלתי פוסקות על הצעד שנעשה מתוך אהבה פורחת, ואם בהמשך הדרך יתברר כי גם אהבה זו לא מי יודע מה, וכרוב ככל האהבות הבוערות מאוד בהתחלה, שבהמשך הדרך התייצבו על אש בינונית עד קטנה, הרי שהשבר יהיה משני הצדדים. ולכן, בראשית הדרך בעת הנסיון לקשור קשר עם מישהי מחוץ לעם היהודי, יש לזכור את הפסוק [שופטים פרק יד]: "הַאֵין בִּבְנוֹת אַחֶיךָ וּבְכָל עַמִּי אִשָּׁה, כִּי אַתָּה הוֹלֵךְ לָקַחַת אִשָּׁה מִפְּלִשְׁתִּים הָעֲרֵלִים" ???. לאחר מעשה, כשהקשר כבר נרקם, צריך לעשות חשבבון נפש אמיתי, כי ברור שאהבה פורחת ככל שתהיה אינו מצדיק `התבוללות`, כן, זוהי התבוללות, במלוא מובן המילה.

בכל הדורות, גם יהודים שירדו עד לשוליים הכי עמוקים ידעו והזהירו את צאצאיהם, `זכרו, אתם יהודים, ואל תינשאו למי שאיננו מבני עמכם`, הוראה זו נשמרה גם בקהילות אנוסים שלא שמרו על כלום, אבל על התבוללות הנוגעת לבבת עין של האומה, שמרו במסירות נפש. אין זה מבט דתי בלבד, זהו מבט אנושי לכל עם החפץ לשמור על זהותו היחודי. כל עוד והנערה לא התגיירה גירות אמת, לא ניתן למצוא פתרון יהודי לנישואין כאלה, אי אפשר לערב זרע אברהם יצחק ויעקב בעמים אחרים, החיים האלה בהחלט יהיו רחוקים מאוד מלהיות מאושרים, מלבד העניין הנ"ל שבמהלך חייך ילוו אותך נקיפות מצפון איומים על הצעד הנורא שעשית, וגם חששות תמידים מהעתיד. השכל אומר, לא להיסחף באהבה שאתה חושב כעת שאין כמו זה, רבים כבר התעוררו מהשכרון חושים הזה ונוכחו באמת המצערת שלא יתכנו חיים משותפים בין אנשים רחוקים כל כך זה מזה.

אין לך מושג בעולם הנשמות עד כמה נפשך רחוקה מנפשה אלפי שנות אור, ומה עגום שזוהי העבירה היחידה שעליה אמרו חכמים שמגיעים עם בת הזוג לפני בית דין של מעלה ולפני הנשמות מהמשפחה שלך הנמצאים בעולם האמת, מבלי יכולת להיפטר, פשוט `קשורה בו ככלב`, ה` ישמור מהבזיונות הנוראיים הללו, ואני בהחלט לא חפץ לעורר בשפת הפחד, זוהי לא הדרך הנכונה, פשוט יש להפנים עד כמה הרעיון הזה מטורף וסתירה בפרצוף כל הדורות שקדמו לך עד האבות הק`, שאתה שהינך הטבעת האחרונה כיום בשלשלת מאות הדורות מושך את כל השלשלת למחוז אחר לגמרי. לא אמנע מלהעתיק את מה שכתוב בספרים הק` ששוה מעשה זה כלפי בורא עולם, כמו מי שלוקח את ראש המלך ומכופף אותו אל תוך בית כסא מטונף, ה` ישמור.

כיהודי אתה בוודאי מודע לכך שהעולם לא נגמר פה, אנחנו כאן רק בגיחה קצרה להעמיד אותנו בכמה נקודות בחירה, וככל שנשכיל לבחור בטוב ולהתרחק מהרע, וככל שהנסיון היה קשה יותר ועמה גם נקודת הבחירה, כך הנשמה מתעלית באלפי דרגות. וככל שתשכיל למהר בניתוק הקשרים עם ההיא, כך יקל עליך בהמשך החיים, ומובן, שאם תמשיך לטפח את הקשר עם ההיא, יקשה עליך מאוד ההחלטה הנכונה בהמשך הדרך. ויפה שעה אחת קודם. יתכן שתרד נשמה לעולם רק בכדי להתנסות בנסיון כמו זה, ובכך היא תקנה את כל עולמה בעולם הזה ובעולם הבא, לטוב ולמוטב. וה` יעזור שתעמוד בניסיון שלך בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התבוללותנישואין לגויה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה