חברה והשקפה

קורבנות?!

  • י"א תשרי התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! למה היה צריך להקריב קורבנות? זה ניראה אכזרי ופרימיטבי כלפי חוץ. גם כל העניין הזה גם של להזות דם ומי פרה אדומה הכל ניראה להבדיל אינסוף הבדלות לקוח מעבודת אלילים.. מה אתה אומר הרב?

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

התורה מספרת לנו שאפילו בניו של האדם הראשון הקריבו קרבנות, וכך גם נוח. פירוש הדבר שעובדי האלילים העתיקו מאיתנו את דרכי התורה, ולא להיפך.

 

חשוב להבין שאין שום דבר "פרימיטיבי" בקרבנות. שהרי קרבנות הם בסך הכל שחיטה רגילה שבה אוכלים וצולים את בשר הבהמה, אלא ששחיטה זו לא נעשית לאכילה בלבד, אלא להודיה לה' או לכפרת עוון. כיום אנו אוכלים הרבה יותר בשר מאשר בימים עברו, אך אנו רחוקים מאוד משוחטים ומשחטות, כך שמעשה זה נראה רחוק מעולמנו האישי. ויש בכך סוג של צביעות, שהרי כל עוף שאכלת הוא עוף שנשחט, וכל בשר בקר שאכלת הוא מפרה שנשחטה. גם כשאינך רואה זאת - השחיטה עדיין מתבצעת כהלכה.

 

הקרבן (מלשון קרבה) הוא מעשה רוחני של הקרבה, אשר נועד לקרב את האדם לה'. כי על ידי הקרבן מרגיש האדם כאילו הוא מניח עצמו על המזבח, ומקריב את נפשו למען ה': "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך". ובכך היו מתכפרים החטאים, ונפשנו היתה מתקרבת מאוד לה'. 

 

בבקשה ראה את מאמרי: "מדוע התורה מצווה להקריב קרבנות?"

http://www.hidabroot.org/article/136783

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קרבנותבעלי חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה