חברה והשקפה

שאלה על הבריאה

  • ז' תשרי התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. שאלה שצצה לי במהלך השבוע. כל דבר שנברא בעולם הוא נברא עם תכלית בורא עולם ברא את כל העולם בשביל האדם והאדם נברא בשביל לשרת את בורא עולם שזה אומר ללמוד תורה, מצוות וגמילות חסדים. בבריאת העולם לאיזה מטרה נברא האדם? הרי לא היה תורה באותה תקופה ולא היו בעיות עוני וצרות מסויימות כי לפני החטא הראשון האדם היה אמור לחיות חיי נצח ללא שום עצב אז מהי המטרה הראשונית שלה נברא האדם

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

התורה היא ספר הוראות היצרן של העולם, על פיו נברא העולם. פירוש הדבר שגם לפני שניתנה תורה - היו הנביאים והצדיקים מסוגלים להשיג הישגים תורניים, מתוך טהרה ומסורת.

האדם הראשון הצטווה בנסיון עץ הדעת, הוא היה משוחח עם מלאכים והשיג בגן-עדן השגות תורניות ורוחניות בכח שכלו השלם. גם אברהם יצחק ויעקב קיימו את התורה עוד לפני שניתנה, מתוך השגתם את הרצון האלוקי. שהרי המצוות מבטאות את הרצון האלוקי, והנביאים הגיעו להישגים אלה מתוך שלמות שכלם.

 

גם אם האדם הראשון לא היה חוטא, עדיין היינו נולדים והיתה ניתנת תורה לישראל - אך היא היתה ניתנת בעולם רוחני יותר ובדרגת גילוי ועומק הרבה הרבה יותר גבוהות מעולמנו. בעקבות החטא - ירד כל העולם מדרגתו הרוחנית, וכך גם הנסיונות הפכו לחומריים יותר, והתורה ניתנה לעולם בהסתר הראוי לדרגתנו הנמוכה. אך בעז"ה עם בוא הגאולה ותחיית המתים, נשוב לדרגת האדם הראשון, ואז נשיג את עומק התורה האינסופי בחיים שאין בהם דופי.

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בריאת האדםתכלית הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה