אמונה

כבוד הרב, האת אתה יכול לומר לי מי היה ישוע ? אני לא מצליח להבין ...האינטרנט מלא מידע שונה

  • כ"ח אלול התשע"ו
אא

שאלה

כבוד הרב, האם תוכל להסביר לי מי היה ישוע ? אני איש מאמין ואני רוצה לדעת אמת על הכל... האם הוא היה יהודי ? אשמח להסבר בסיסי

 

תשובה

שלום וברכה,

 

ישו אכן היה יהודי, אך הוא היה ממזר (לא ידעו מי אביו האמיתי). הוא היה נביא שקר שחי לפני אלפיים שנה, ונצלב בידי הרומאים על ניסיונו לייצר דת חדשה.

 

אך הנצרות לא נוצרה על ידי ישו, אלא יותר ממאה שנה לאחר מותו. האימפריה הרומאית הפכה לנוצרית תוך ביטול כל מצוות התורה, כך נוצרה הנצרות.

בימינו כל הנוצרים חושבים שישו לא היה אדם, אלא א-לוהים בכבודו ובעצמו שעיבר בתולה ונכנס בגוף אדם (בדומה לדיבוק) וכך נהרג בידי בני אדם כדי לכפר על חטאים כקרבן. לדעתם הא-ל הפך לאדם בשר ודם בשם ישו...

 

אין לנו מידע היסטורי רב על ישו האמתי, מאחר שהסיפורים על ישו נוצרו יותר ממאה שנים לאחר הריגתו, ולא מפי האנשים שראו אותו. כך שאין לנו מידע היסטורי אודותיו.

 

עם זאת, הגמרא מתארת צלוב בשם ישו מאות שנים לפני חורבן בית המקדש השני. אם אכן הגמרא דיברה אותו ישו, אז הרי שאמרו חז"ל בפירוש שישו "כישף והסית והדיח". כלומר עסק בכישופים כדי להטעות את הרבים, כפי שעשו לדוגמה חרטומי מצרים, שיכלו גם הם להפוך מטה לנחש. עם זאת חשוב לציין שיש מפרשים אחרים, כמו הרמב"ם, שטענו שהכישופים היו רק מעשי קוסמות ואשליות אופטיות שבהם הטעו את ההמונים (כלומר שחרטומי מצרים רק עשו "טריק" שגרם למקל להיראות כאילו הופך לנחש), ולפי שיטתם גם ישו רק עסק בקוסמות והטעייה. חשוב לציין שעם ישראל מעולם לא האמין בישו, ולא התרשם ממעשיו. מי שהאמינו בישו בסופו של דבר היו הרומאים הגויים, שלפני כן האמינו בפסלים ואלילים.

 

נא ראה:

10 העובדות שיהודים משיחיים (נוצרים מיסיונרים) לא רוצים שיהודי יידע:

http://www.hidabroot.org/he/article/78994

 

נצרות לעומת יהדות - בקיצור:

http://www.hidabroot.org/he/article/94638

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נצרותאותו האיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה