שו"ת יום כיפור

שאלה חשובה לקראת ראש השנה

  • כ"ו אלול התשע"ו
אא

שאלה

איך אני יכולה להגיע לראש השנה כשכולי טבולה בחטאים, חלקם בשוגג וחלקם ביודעי כי אני חוטאת ולא הצלחתי להתגבר על יצרי. איך אוכל לבקש סליחה שעמדתי בשנה שעברה וזאת שלפניה והקודמת לה התודעתי, התחרטתי, הבטחתי ולא קיימתי אין לי פנים להראות ולא מצח להרים ראש ולא פה לעמוד עוד ולבקש בקשות אני מרגישה כל כך מבוישת עד שאני עומדת מרחוק, באמת אני לא מצליחה לבוא ובעזות מצח לבקש תן לי שנה טובה תן לי אהבה תן לי זיווג תן לי הצלחה בלימודים תן לי בריאות תן לי פרנסה ואני בהתנהגותי הקטנה לא יכולה לעשות בשביל כל זה הבטחתי ולא קיימתי כעסתי חיללתי שבתות זלזלתי בהורים ראיתי מראות אסורים לא הלכתי בצניעות ומה עכשיו שוב אעמוד והבטיח הבטחות שווא אני מרגישה חסרת אונים אני לא יכולה שוב לעמוד ולהבטיח הבטחות אני יודעת שלא אעמוד בזה וכי מה אין לי רצון לעשות רצון ה' יש לי כל כך הרבה רצון ואהבה לה' אבל היצר הרע שלי גדול ממני גדול ממני בכמה קילומטרים העצבות כשהיא משתלת עלי זה אסון והכעס והתאווה. איך אעמוד לפני בוראי בראש של שנה ? עם מה אני יבוא ויאמר לו עשיתי רצונך שימחתי אותך עמדתי בהבטחות של שנה קודמת הרי זה לא קרה ואני לא יכולה שוב להבטיח הבטחות לחינם.. אודה לתשובתה שתעזור לי באמת

תשובה

לכבוד השואלת, 

טוב הדבר שאת אמיתי עם עצמך, כי הקב"ה הוא אלוקים אמת, והוא אוהב כשאומרים אמת. 

לכן תנסי לומר בתפלה בראש השנה לפני בורא עולם את כל מה שכתבת במכתב. 

אחר כך, תסכמי ותאמרי: "אז עיקר הבעייה, ריבונו של עולם, שזה נרגש לי שהיצר גדול ממני." 

"לכן לפחות אני אמסור את נפשי בשבילך, ובפרט קטן אחד (תפרטי מה זה) אני אומרת לך שאני לא אעבור אפילו אם זה ירגיש שאני הולך  למות."

ותקבלי על עצמך פרט כזה שאת יודעת שיש ביכולתך, אם תתאמצי, כן לעמוד בה; כגון שתקבלי לדוגמא, שלא לעשות דבר אסור בכל יום ראשון עד חצות היום (או כל זמן בשבוע שהוא זמן כזה שהוא חלק מזמן שיש לך נסיון בו, אבל הוא הזמן הקל שבו, שאם תתאמצי תוכלי לשמור). ובאותו זמן שקבלת את חייבת לשמור את עצמך שלא להקל בשום אופן - מה שלא יהיה - אפילו יותר מכל שאר איסור שבתורה.  

והיה זה זכותך. 

וכפי שהבנתי, בזכות הקבלה הטובה - אפילו קטנה - תוכלי לזכות לשנה טובה, כי הקב"ה אוהב את האמת, וכנ"ל. 

בברכת שנה טובה ומתוקה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קבלה לראש השנהקבלה ליום כיפורלזכות בדיןתפלה בימים הנוראים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה