אמונה

קריאת דברי תורה לעילוי נשמה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום רב בשבועות האחרונים התגלה לי אתר מקסים זה ברצוני לשאול שאלה. אבי נפטר לפני כחודש וחצי וראיתי שאפשר לקרוא לעילוי נשמה. כמובן שארצה לעשות כל דבר שיכול לרומם את נשמתו של אבי כי מגיע לו הוא היה איש מקסים ואבא נפלא. ושאלתי היא איך??? מה אני צריכה לקרוא בתהילים ומתי? ושאלה נוספת אני שומרת מסורת וכך גם בעלי אך שמעתי שכל הנשמות נכנסות בשבת לגן עדן ואם אני נוסעת בשבת מוציאים את נשמתו של אבי מגן עדן האם זה נכון??? אנחנו לא מדליקים אש בשבת חלילה אוכלים כשר מנסים לשמור כמה שיותר אך נוסעים בשבת (אולי בעתיד גם את זה נפסיק). בעלי לא מקבל כל כך טענה זו ורוצה להמשיך לנסוע בשבת ואני האחרונה שארצה לגרום לאבי דבר מה שיכול להזיק לו.

תשובה

שלום וברכה

תוכלי לקרוא את הפרקים בתהילים המסוגלים להעלות ולהנות את הנשמה.

פרק טז.

ואותיות שם האבא מתוך פרק קיט [119] המחולק לפי אותיות.

רצוי שתקראי את הפרקים בשעות היום ולא בשעות הלילה. הדלקת נר לעילו נשמתו גם בתוך ביתך תועיל לו מאוד.

עיקר העונג לנשמה הוא כשיוצאי חלציו שומרי שבת וכשרות, ובעיקר כשהוא נמצא בשבתות במעלתו היותר גדולה מבימות החול, הרי שחילול שבת של הצאצאים מפריעה לו מאוד. ואשרייך אם תזכי לעשות לו ולאבא שבשמים נחת רוח בכך שתפסיקו לנסוע בשבת. החסד הזה שתזכי לעשות עמו בעזרת ה´, הוא החסד הכי גדול, ומכריע את כל מה שאת יכולה לעשות בשבילו.

בספרים הק´ כתוב שכל אחד ינסה לחדש משהו בתורה או לקבל איזה זהירות יתירה בשמירת מצוות בכל שבת לעילוי נשמת הוריו, כי מכריזים בשמים את הקבלה שקיבל הצאצא מול ההורה, ועושים להורה כבוד גדול בשמים על השתדלות צאצאיו ללכת בדרכי ה´.

בהצלחה - מנשה ישראל  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה