הלכות ומנהגים

האם מותר לקלל אתאיסטים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, יש את האתאיסטים האלה שלא מאמינים באלוקים, אז מותר לקלל אותם, ולהגיד להם דברים כמו אלוקים יהרוג אותכם או אלוקים יעשה איתכם את הדין? כמובן אלה שהסבירו להם והוכיחו להם, אבל הם עדיין לא מאמינים וצוחקים ומבזים את היהדות והתורה

תשובה

שלום וברכה

מכיון שהם נחשבים בהגדרה ההלכתית כתינוקות שנשבו, מאחר שהם נולדו למציאות חיים זר ומנוכר לתורה ולמצוותיה, ומה גם שקיבלו חינוך אתאיסטי בבתי הספר שלהם, אין לקללם חס ושלום. אדרבה יש להתפלל שהקב"ה ירחם על כל נשמות בני ובנות ישראל ויחזיר אותם לדרך הנכונה, מוך רחמים וחסדים ולא מתוך יסורים חס ושלום.

ובהקשר לזה מסופר בתלמוד במסכת ברכות [דף י עמוד א] בתרגום לעברית: "היו בריונים שגרו בשכנות לרבי מאיר, והיו הבריונים מצערים מאוד את רבי מאיר, עד שהיה מתפלל עליהם שימותו. אמרה ברוריה אשת רבי מאיר לרבי מאיר: ככל הנראה הינך מתפלל על כך שימות על סמך הכתוב (תהלים קד): "יתמו חטאים מן הארץ", והרי לא כתוב ´יתמו חוטאים´? ´יתמו חטאים´ כתוב! ועוד, נאמר בהמשך הפסוק: ´ורשעים עוד אינם´, וכך פירושו: מכיוון שיתמו החטאים – ממילא ´ורשעים עוד אינם´ !!! הרשעים כבר לא יהיו רשעים כשהחטאים יכלו. ולכן יש להתפלל על הבריונים שיחזרו בתשובה, ועל ידי זה - ורשעים עוד אינם. ואכן התפלל עליהם רבי מאיר שיחזרו בתשובה, וחזרו למוטב. 

בהצלחה - מנשה ישראל
 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה