חברה והשקפה

מבשרי אחזה אלוקה??;

  • י"ג אב התשע"ו
אא

שאלה

רבינו , האם באמת מבשרי אחזה אלוקה ? נכון התכנון החיצוני מדהים ! אבל הפנימי? כמה מחלות .. העין המדהימה ! .. נכון אבל האזורים הפנימים שלה העצבים כולכך רגישים למחלות .. המוח המדהים ! .. לך תשאל אנשים שסובלים מחרדה ודיכאון ואפילפסיה כמה הוא מושלם .. הקיבה ומערכת העיכול ואו איךהם נכנסו ככה ! משו שאין דבר שמצליח ככה!-כן בטח לך ספר את זה לאנשים עם בעיות במערכת , בקעים , פיסטולות .. הלב המושלם ! אין לו מחליף ! - לך ספר את זה לאנשים עם מחלות בלב מסכנים ככה נולדו . השרירים וואו !!- לך ספר את זה לאנשים עם ניוון ירחם ה' ! לפעמים אני מרגיש שהדת מכוונת לאנשים בריאים והחולים אצלם ככה נקבע להם מסכנים אין אצלם מבשרי אחזה.. אני סובל מחרדה ודיכאון ותמיד מדברים על מערכת בסגנון "האדם הקדמון" . ותכלס הגיוני ביותר! לפעמים אני מרגיש שהיו קצת חכמי ישראל וכול השאר טמבלים .. בתכלס כמה חכמים כבר מוזכרים והם ממש 20/30 ואם הערכתם חכמים מזה ממש קצת .. אז אוליי כיבדו את הזקנים והשאר היו מפגרים . ככה אוליי הם נסחפו..

 

תשובה

שלום וברכה,

 

ברגע זה ממש, פועלים בתוך גופך מיליוני מערכות גאוניות בתחכומן. גופך בנוי ממיליארדי אטומים שפועלים בתיאום, אפילו התא הקטן ביותר שיש באצבע שלך מורכב יותר מכל מערכת התחבורה בעיר ניו יורק. הידיים שלך הם מנופים מורכבים מלאים פרקים תואמים שמאפשרים לך לתפקד בחיים. בכל אחת מן העיניים שלך יש יותר מ-120 מיליון קולטני אור, המאפשרים לך לקבל תמונה חדה וצבעונית של המציאות סביבך. בכל יום הלב שלך מעביר 8000 ליטרים של דם בתוך גופך - פירוש הדבר כי בשלושה ימים משאבת הלב שלך היתה מסוגלת למלא בריכת שחייה! אך כל כך הרבה ליטרים של דם דורשים ניקוי רעלים תמידי, ולכן בכל דקה שעוברת הכבד שלך מסנן 2 ליטר של דם מרעלים. המח שיש בראשך הוא פלא הבריאה, ובכל היקום כולו לא נברא מחשב מתוחכם כל כך - מוחך מפעיל 100 מיליארד נוירונים (תאי עצב) - מספר זה גדול יותר מכל הכוכבים שיש בגלקסיה, וכולם פועלים בתיאום מושלם כדי לאפשר לך לראות לשמוע לנוע לדבר ולחשוב. ואין כאן המקום לתאר את כל התהליכים המדהימים והמורכבים שפועלים בגופך.

 

האם יש לך ספק בכך, שמי שברא כל זאת, יש לו מטרות גדולות בשבילך?

 

ושים לבך לעובדה שכל המערכות המדהימות הללו - הן רק הכלי החיצוני שניתן לך בעולם הזה, כדי שהנשמה שלך תוכל להפעיל את הגוף כמו נהג ברכב. אך מהו המסלול שאתה בוחר לעצמך בחיים? האם אתה בוטח במי שברא אותך או דוחה את הטבתו חלילה?

 

הרי אין ספק שמי שיצר את כל המערכת המופלאה והגאונית הזו - ללא ספק יותר חכם ממני וממך, ויודע את מה שאנחנו לא יודעים וגם לא מסוגלים להבין בעולם הזה. רק בורא אינסופי מסוגל לברוא יקום כל כך גדול, וגוף כל כך מתוחכם. הוא יודע את העבר ההווה והעתיד, וכל מה שקורה בעולם. הוא מי שברא את כל תכונות הנפש שלך, את האינטליגנציה שלך, את הכשרונות שלך, את הרצונות הפנימיים ביותר שלך, את המחשבות שלך, הרגשות שלך, וכל מה שקיים בעולמך. והוא יתברך בחר לברוא אותך ולהוריד אותך לעולם הזה, ונתן לך את הגוף הזה, ואת החיים האלה, כי הוא יודע שהמסלול הפרטי שהטווה לך יוביל לבסוף לטובתך.

 

האם אינך מאמין שהוא יודע מה טוב לך? והרי כל דבר שאתה מחשיב לטובה בעולם הזה, וכל הנאה או שמחה שהרגשת אי פעם בחייך - הגיעה רק ממנו יתברך. הוא יודע בדיוק מה יעשה אותך שמח ומה יעשה אותך עצוב, ומה היא התועלת האמיתית שלך.

עליך רק לבטוח בו. ולהאמין בו שהוא עושה הכל לטובה. ממש כמו ילד בן שנה שחייב לבטוח באביו ובאמו שיודעים מה טוב עבורו - אפילו כאשר כואב לו שהוא צריך לקבל זריקה מרופא, ולא יודע למה, או כשהוא נאלץ לוותר על חפץ שהוא רוצה להכניס לפיו, ולא מבין מדוע. הוא גם לא יכול להבין, אך הוא יודע שאביו ואמו אוהבים אותו - כי הם אלה שדואגים לו ומטיבים איתו.

 

האם שמעת על משל התאומים? שני תאומים היו ברחם אמם, תינוק אחד אמר לתינוק השני: "מי אמר שיש לנו אמא? האם אפשר לראותה?", התינוק השני השיב לו: "הרי אמא נמצאת מסביבנו בכל מקום, היא מחייה אותנו בכל רגע, ואנו מרגישים את חומה. בכל רגע אנו מקבלים חמצן דם ומים ומזון דרך חבל הטבור - וכל זה מגיע ממנה, אז אני יודע שהיא דואגת לנו ואוהבת אותנו". אמר לו התינוק הראשון: "אך רע לי פה, והמקום נעשה צר יותר ויותר, וברגע שחבל הטבור יתנתק נמות מיד ללא חמצן. האם זו אמא אוהבת?". השיב לו התינוק השני: "אני רואה במו עיניי שאמא דואגת לנו, היא מאכילה ומשקה אותנו, אין לי ספק שהיא לא הביאה אותנו לעולם כדי לסבול. אני בטוח שיש תכלית מאחורי כל מה שקורה לנו. וגם אחרי שיתנתק חבל הטבור - אני מאמין שיש חיים אחרי הלידה"!

 

האמן שיש חיים אחרי המוות. ושתכלית העולם הזה היא כדי להטיב לך בעולם הבא. וגם הייסורים שאתה עובר בעולם הזה הם חבלי לידה, שנועדו לתקן פגמים בנשמתך ולהביא להשלמתך הרוחנית.

 

אם החיים האלה באמת לא היו טובים בעבורך - אז הבורא לא היה בורא אותך. כי הוא יודע את העתיד וכל מה שקורה בעולם, וברא אותך בזכות הפוטנציאל האדיר להטיב לך. הוא יתברך יודע שלבסוף תודה לו. כך אמרו חז"ל, שבאחרית הימים אפילו על הרעה יודו הנשמות ויברכו "הטוב והמטיב", כי יבינו את ההטבה שבכל דבר שקרה לנו בעולם הזה. ממש כמו אדם חולה שמתרפא אצל רופא מנתח, והוא מודה לרופא בכל לבו על הטיפול המסור בו. כך נבין שכל מה שקורה לנו בעולם הזה נועד לתיקון שלנו מכל הפגמים הרוחניים שדבקו בנו, למען ההטבה הגדולה ביותר, שהיא ההטבה הרוחנית - קירבתו של בורא עולם.

 

מכל מקום - אין לומדים על הכלל מתוך היוצא מן הכלל. אם רצוננו להבין את התפקיד של יד או של רגל - לא נביט על אדם קטוע יד או קטוע רגל, אלא נבדוק כיצד פועלות ידיים ורגליים ברוב האנשים. צריך להסתכל על הכלל, וכך לומדים על המטרה האמיתית של הדברים.

זו עובדה שרוב בני האדם הם בריאים בגופם ובנפשם, אינם רעבים ללחם ולא סובלים ממחלות. כמובן שיש יוצאים מן הכלל - אנשים שנגזר עליהם חשבון פרטי מגלגולים קודמים - אך הם אינם מלמדים על הכלל. כמו אדם שצריך לעבור ניתוח - כך יש נשמות שיורדות לעולם כדי לעבור ייסורים מסויימים ונסיונות מסויימים כדי לתקן עצמן, כך שגם הכאב נועד בסוף לטובתם.

 

ראה בבקשה את המאמרים שכתבתי:

 

אם אבא אוהב - אז למה כואב?

http://www.hidabroot.org/he/article/125233

 

 אל תתייאש, ואל תשנא את עצמך:  

http://www.hidabroot.org/he/article/2638

 

10 הוכחות שאלוקים אוהב אותך - למרות הייסורים:

http://www.hidabroot.org/he/article/798

 

מלך אבא או חבר - כיצד להביט על אלוקים?

http://www.hidabroot.org/he/article/95502

 

אבא גדול ואבא קטן:

http://www.hidabroot.org/he/article/99775

 

תשובה לשאלת איוב: 

http://www.hidabroot.org/he/article/88622

 

חברי חזר בתשובה ולא מוצא פרנסה. מה ניתן להשיב לו:

http://www.hidabroot.org/node/130581

 

האם העולם הוא רע? האם רוב האנשים סובלים בעולם?

http://www.hidabroot.org/he/article/145619

 

למה אלוקים ברא את האדם? למה הוא ברא את העולם?

http://www.hidabroot.org/he/question/132674

  

* * *

 

חכמי ישראל מדריכים אותנו מזה 3300 שנה, ואין חכמה יותר גדולה ומורכבת מחכמת התורה. הגמרא היא בת 2000 שנה, אך כל מי שילמד דף גמרא יגלה גאונות שלא ניתן לתארה. היא מפתחת את השכל וההגיון, ואנשים משכילים רבים (חילונים וגויים, עורכי דין ושופטים) לומדים גמרא בקביעות כדי לחדד את שכלם. 

ומתורה זו צמחו גאונים לכל אורך הדורות והזמנים, נביאי התנ"ך הגדולים, התנאים, חכמי התלמוד, הרמב"ם, הרס"ג, רבי יוסף קארו, הגאון מווילנא, החזון איש, הרב עובדיה יוסף ועוד פוסקי הלכה שגאונותם התפרסמה לכל.

 

עם ישראל הוא העם החכם ביותר מכל העמים, ובכל מקום שאליו הלך בעולם - הצליח התעשר והתפרסם (מה שגם עורר אצל העמים לקנאה ושנאה גדולה כלפיו). אין עם יותר ביקורתי מעם ישראל. עוד לפני 2000 שנה יש עדויות של ילד יהודי בן 3 היה לומד קרוא וכתוב, וזוכר את התורה בעל פה.

 

לגבי מצבך הנפשי - 

ראה בבקשה את הווידאו הבא של הרב זמיר כהן בנושא מחלות נפשיות:

http://www.hidabroot.org/video/60936

 

זה אכן תיקון קשה שקיבלת, ונסיון לא פשוט בעולם הזה. אך הוא אינו במקרה, יש חשבונות בשמים - זה ניתוח כואב אך אינך סובל לחינם. 

בינתיים ראוי שתקבל את הטיפול הפסיכולוגי והתרופתי המתאים, רק תשתדל לחזק את אמונתך ולא לאבדה למרות הקשיים. כי האמונה היא עיקר החיים, אפילו כשסובלים.

  

ועוד עצה אחרונה לסיום - השתדל לצפות מידי יום לפחות בהרצאה אחת בערוץ/אתר הידברות.

מה שייחזק אותך באמונה וביטחון, וזאת אני אומר מנסיונם של הרבה מאוד אנשים שהתחברו להרצאות בהידברות, ובנו דרכם את עולמם הרוחני. נסה לצפות כל יום בהרצאה של מרצה אחר, עד שתמצא את המרצה האהוב עליך, וגם אז המשך לצפות בנושאים שונים, כדי להכיר את העולם הרוחני המגוון של היהדות. יש הרצאות חשובות על זוגיות, על חוכמת חז"ל ופרקי אבות, על הטבע והעולם, על רוחניות והנשמה שבאדם, על העל טבעי, על קבלה, ובכל נושא.

צפה בכל יום בהרצאה אחת לפחות, ובע"ה תראה כיצד את מגלה עולם שלם שיטיב לך, וייתן לך הסתכלות חיובית יותר על החיים ועל הנסיונות בחיים. שעה ביום של שיעור תורה זה לא הרבה, אבל עושה הרבה מאוד לנשמה.

 

בעזרת השם תתחזק ותעמוד בכל האתגרים בגבורה, ועוד תזכה לראות ישועה ושמחה בחיים.

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אדםנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה