חברה והשקפה

רפורמים

  • י"א אב התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה רציתי לשאול מה זה אומר רפורמים ? יש רבנים רפורמים ! התחלתי לבדוק את זה וכו מה זה אומר זה מותר אסור לא הבנתי , 

נשלח לבלס

תשובה

 

שלום וברכה,

 

לכל אורך הדורות היו כתות קטנות והזויות אשר פרשו מעם ישראל המקורי, והמציאו לעצמם אמונות חדשות: קראים, צדוקים, בייתוסים, כת מדבר יהודה, מתייוונים, מומרים ועוד.

 

רפורמים היא כת חדשה שנוצרה לפני מאה שנה, בתחילת המאה ה-19, אשר החליטה שהתורה מיושנת ועבר זמנה, על כן הם מבטלים מתוכה כל מצווה שאינם לרוחם ה"מודרנית", וכל זאת במטרה להיראות מודרניים ולהתחבב בעיני הגויים. הרפורמים אינם לומדים את ההלכה, וממציאים הלכות (או יותר נכון המלצות) על פי שרירות דעתם - ללא שום סוג התחייבות מהבמקורות.

אין לרפורמים כל נאמנות להלכה, ומהסיבה הזו המושג "רב רפורמי" אינו באמת קיים, שהרי אין שום מסלול לימודים תורני שמכשיר אדם להיות "רב רפורמי". במילים אחרות, כל אדם יכול לכנות עצמו "רב רפורמי" לפי שרירות דעתו. אין אף גוף הלכה או מערכת לימודים שמסמיכה אותם.

 

ראה כאן על רפורמים שעשו בר מצווה לכלב:

http://www.hidabroot.org/he/article/115146

 

מובן שזלזול ביסודות ההלכה מובילה להתנערות מן הזהות יהודית. מסיבה זו רבים מהרפורמים בארה"ב מתבוללים עם גויים ונעלמים מעם ישראל, קהילתם נמצאת למעשה בסכנת הכחדה. סקרים הראו שרוב הרפורמים בימינו כופרים בקיומו של אלוקים, ולא מאמינים בתורה. הם נוהגים במנהגים "יהודיים" שהמציאו לעצמם מסיבה "תרבותית" בלבד. נשות הכותל אינן מאמינות בהלכה, וכל מעשיהן נועד כדי לזכות בתשומת לב (מסיבה זו הן בכוונה שרות בקול רם וצועקות כדי להפריע לשאר המתפללים).

 

להרצאה מעולה של הרב מרדכי נויגרשל על הקונסרבטיבים והרפורמים, נא לחפש בגוגל את המשפט: "הרב נויגרשל על כת הרפורמים".

והנה הרצאה חשובה של הרב זמיר כהן על מטרת המצוות במאה ה-21:

http://www.hidabroot.org/he/video/60834

 

כל מי שמעיין בתורה, יגלה מהר מאוד שהתורה ניתנה לנצח, ולא תשתנה לעולם:

(ויקרא יז): "חוקת עולם תהיה זאת להם לדורותם".

(שמות לא, טז): "ושמרו בני ישראל את השבת, לעשות את השבת לדורותם - ברית עולם, ביני ובין בני ישראל, אות היא לעולם"!

(דברים לא): "ושמרת את חוקיו ואת מצוותיו אשר אנוכי מצווך היום, אשר יטב לך ולבניך אחריך, ולמען תאריך ימים על האדמה אשר ה' אלוהיך נותן לך - כל הימים".

(ישעיהו נט): "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך, אמר ה', מעתה ועד עולם"!

בתורה נאמר שבאחרית הימים כל עם ישראל ישוב בתשובה שלמה וישמור את מצוות התורה (דברים פרק ל): "ונתן ה' אלוקיך את כל האלות האלה, על-איביך ועל-שנאיך, אשר רדפוך - ואתה תשוב, ושמעת בקול ה' ועשית את כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום".

 

הרפורמים הם עוד כת זמנית מוזרה ותמהונית שעתידה להיכחד מעצמה כהרבה כתות אחרות. הם אינם מייצגים בשום דרך את יהדותנו ב-3300 השנה האחרונות.

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יהדותרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה