חברה והשקפה

תגובה לתשובתו של הרב בלס

  • ו' אב התשע"ו
אא

שאלה

שלום רב ראיתי את תשובתו של הרב בלס שפורסמה בעניין מטרת העונש בגיהנום בסופו של דבר אין כאן תשובה מלאה ומשביעת רצון תאר לעצמך שאבא רחום וחנון שולח את בנו לאזור פשע ותאווה מלא ניסיונות קשים, והוא מבטיח לו שאם הוא יעמוד בהכל ויוכיח את מסירותו ונאמנותו לאביו הוא יקבל שכר רב .עד כאן כאן הכל בסדר אבל האם נכון לומר לאותו ילד שאם תיפול תקבל עונשים ויסורים נוראים ואפילו אם תחזור בתשובה עדיין יש יסורים שתהיה חייב לעבור ואחרי הכל יש מצב שאני שולח אותך לשם ואתה תיענש על זה לעולמים . להגיד שאדם נמצא העולם לעמוד בנסינות ולקבל את שכרו ניחא , אבל מדוע להענישו ולייסרו בעולם הזה וגם בעולם הבא .ואם תאמר לנקות ולצרף אז שוב האם אתה כאבא היית נוהג כך עם בנך? יותר מזה אם הכל נועד בסוף להעלות אותו איך זה שיש כאלו שיורדים ואינם עולים? אז אם התשובה נסתרות דרכי הקל ואין לנו הבנה בדרכיו בסדר אבל ברגע שאתה מנסה לתת תשובה הגיונית שתתקבל על הדעת במקרה שלי זה לא הובן והתקבל בכלל

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

 

עד עצם היום הזה הורים אוהבים ממשיכים להביא ילדים לעולם - למרות שהם יודעים שתינוקות צריכים לסבול מצמיחת שיניים, מחלות, לימודים "משעממים", חינוך, עונשים, קשיי גיל ההתבגרות, ועוד. אך הם יודעים שכל אלה בונים את אישיותם, ויוציאו מהם אנשים טובים וישרים שיודו על טיפולם המסור.

 

מטרתו של אלוקים היא לברוא נשמות שיעמדו בכח גבורתן ויבנו בעצמן את עולמן הרוחני. ראה בבקשה את המאמר התשובה לשאלה - למה אלוקים ברא את האדם?

https://www.hidabroot.org/he/article/109596

 

התשובה על הגיהנום היא אכן תשובה חלקית ביותר - כי היא עוסקת רק במטרתו הספציפית של הגיהנום, אך לא בעצם מטרת הירידה לעולם מלא נסיונות ויצרים. כדי לקבל תשובה מלאה לשאלת הסבל, חשוב שתעיין ברצינות בסדרת המאמרים הבאים שכתבתי:

  

 אם אבא אוהב - אז למה כואב?

https://www.hidabroot.org/he/article/125233

  

האם יש תשובה לשאלת איוב: למה ה' ברא סבל בעולם?

https://www.hidabroot.org/he/article/88622

 

מלך אבא או חבר - כיצד להביט על אלוקים?

https://www.hidabroot.org/he/article/95502

 

אבא גדול ואבא קטן:

https://www.hidabroot.org/he/article/99775

 

כמו כן, אשמח אם תקרא חוברת בשם "שיחה גורלית" שמתארת דו-שיח עם אלוקים על כל השאלות באמונה, וביניהם גם שאלת הבחירה ושאלת הסבל. חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית".

 

שלך בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גיהנוםשכר וענש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה