תפילה וברכות

התיקון הכללי.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. 1.האם כבוד הרב יכול בבקשה לפרש כמה שיכול בעברית פשוטה מה אומרים הפסוקים של התיקון הכללי? במה מדובר שם? 2.שמעתי שקריאת התיקון הכללי כל יום מציל מסכנות ושומר עלינו. (מעין קמע) האם זה נכון? 3.האם יש ´סכנה´ כלשהיא בקריאה מופרזת מידיי יום או שעלי לקרוא למשל פעמיים בשבוע או רק במקרים מסויימים? 4. האם טוב לקרוא לפני השינה?

תשובה

שלום וברכה

לפי הידוע ומפורסם בכל הספרים הקדושים אמירת תהילים בכוונה ובהכנעה, כוחו רב לדחות כל מיני פורעניות ופגעים רעים וכל מחלה וכל תקלה מהאומר ומעל אנשי ביתו ומשפחתו, ולפתוח שערי ברזל נעולים ולקרוא לאסירים דרור, בתלמוד מבואר כי דוד המלך התפלל כי כל האומר את התהילים שהוא היה אומר שייחשב להקב"ה כדבר החשוב ביותר, וכמובן שנענה בתפילתו.

רבי נחמן מברסלב זצ"ל סידר עשרה פרקים מתוך כלל הספר שלפי דעתו הם סגוליים יותר וכוללים יותר, משאר הפרקים, יש שהסכימו לו, ויש שדחו את דבריו, גם לפי דברי המתנגדים אין איסור באמירת פרקים אלו, שהרי הן משירי דוד המלך בכלל כל ספר תהילים אלא שלדעתם אין מעלה יתירה באמירתם, מכלל שאר הפרקים.

יש לציין כי לפני רבי נחמן וגם אחריו, היו הרבה מגדולי ישראל שבחרו בפרקים שונים ויחודיים מספר תהילים וקבעו לאומרם בכל יום, כסגולה לכל דבר, כל אחד וסדרו הוא, כל אחד מטעמו הוא, אף רבי נחמן שמסר את עשרת הפרקים התחיל לגלות קצת את ביאור הפרקים היחודיים האלו, ולא הספיק לגלות את הכל עד שנפטר מן העולם.

הבדלי הבחינות בין פרקי התהילים זו מזו, יסודם בתורת הקבלה, שכמובן שצריך להיות עמוס בהרבה תורה ובמצוות כדי להתחיל ללמוד סודות אלו, וגם אז זה לא מתבצע באתרי אינטרנט, אלא בלימוד מסודר בישיבות הקדושות ללימוד קבלה, אחרי בחינת הרקע והידע של הלומד על ידי רבני הישיבה, ורק כשנמצא מתאים מלמדים אותו את הסודות האלו.

3.-4. מובן שבאמירת תהילים אין שום סכנה בהפרזה, ההיפך ריבוי אמירתם מרבה שמירה וזכות. אפשר לאומרם בכל עת וזמן וכמובן גם לפני השינה.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה