אמונה

מי האני האמיתי? מי זה הקול הזה שיש לי בפנים?

  • ו' תמוז התשע"ו
אא

שאלה

לאחרונה מטרידה אותי מאוד השאלה מי האני האמיתי?החיות הזאת שקיימת בי מעלה שאלה שלמוח שלי אין תשובה לתת לה מאין באתי? ומאיפה מגיעה החיות הזאת שקיימת בי.

נשלח לרב בלס

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

ראה את המאמר: "האדם, מכונה או נשמה".

המוח שלך הוא המכונה המורכבת ביותר ביקום, אך כמו כל מחשב חומרי - הוא רק מכונה. ישנו משתמש שמפעיל את המחשב (ה"אני"), ובלעדי המשתמש, המחשב לא יעשה דבר.

האני האמיתי שלך אינו המוח, כי אם הנשמה. כמו נהג בתוך רכב, הנשמה מפעילה את המוח, ומשתמשת בו כדי לבחור בין טוב לרע בעולם הזה.

אלוקים אשר יצר את נשמתך הרוחנית, הכניס נשמה זו לגוף, כדי לתת לה את האפשרות לבחור בחירות בעולם הזה. במות הגוף, חוזרת הנשמה למקור יוצרה, ומקבלת שכר ועונש על כל מעשיה. כך אמר שלמה המלך החכם באדם:

קוהלת (פרק ג, כא): "מי יודע רוח בני האדם העולה היא למעלה, ורוח הבהמה היורדת היא למטה לארץ". ובסוף ספרו כתב: "וישוב העפר על הארץ כשהיה, והרוח תשוב אל הא-לוהים אשר נתנה. הבל הבלים אמר הקוהלת, הכול הבל. ויותר שהיה קוהלת חכם, עוד לימד דעת את העם... סוף דבר הכול נשמע, את הא-לוהים ירא ואת מצוותיו שמור, כי זה כל האדם. כי את כל מעשה הא-לוהים יביא במשפט, על כל נעלם, אם טוב ואם רע".

תכלית החיים היא קיום התורה והמצוות, שהן הוראות היצרן לנשמה. ראה כאן "למה אלוקים ברא אותנו"

כדי למצוא תשובות לכל שאלותיך, אני ממליץ לך לקרוא את החוברת שיחה גורלית, המתארת דו-שיח בין אלוקים לבין הנשמה לאחר המוות, ובו הסבר למשמעות החיים, תכלית הבריאה, והנשמה. לקריאת החוברת, חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית".

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה