אמונה

תפיסת עולם שונה

  • ד' תמוז התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב ישלי שאלה שיושבת בראשי כבר שבוע ומאז האמונה שלי הדרדרה כי לא מצאתי תשובה שמספקת אותי. אני יהודי ולמדתי מגיל קטן על יהדות ותכנים של יהדות, סיפרו לי על כמה שקרים יש בנצרות ובאסלאם על הניסים שלנו וכו'. אני נוצרי ולמדתי מגיל קטן על נצרות ותכנים שחי יהדות,סיפרו לי על טעויות בתנך ושקרים, על הניסים של ישו עכשיו כבוד הרב אני יהודי שמאמין ורוצה להתחזק ואז עלתה במוחי המחשבה הזאת שאני צודק בזה שאני יהודי אבל אם הייתי נוצרי הייתי חושב אותו דבר. איך אפשר להתקדם באמונה עם המחשבה הזאת

 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

קודם כל תרשה לי לשבח אותך. עשית דרך ארוכה, ואתה מחפש את האמת. אלוקים עוזר למי שבאמת מחפשים אחריו. בדרך שבה אדם רוצה ללכת - בה מוליכים אותו מן השמים. המחפש אמת - עוזרים לו להגיע לאנשים הנכונים ולמצוא את האמת.

שמעת על ה"נסים" של ישו, אך עליך לשים לב למספר עובדות:

הנסים של ישו (הליכה על המים, שיכפול לחמים) אינם בגדר הפיכת חוקי הטבע. הרי גם קוסמים מוצלחים בימינו מסוגלים לעשות דברים דומים. הרי התורה עצמה מדווחת לנו על חרטומי מצרים שיכלו להפוך מקל לנחש. מעשים קטנים כאלו, בקנה מידה מקומי, יכולים קוסמים ומכשפים לעשות בכל הדורות (ולרוב ע"י טריקים). זה לא מעיד על נבואה.

התורה לעומת זאת מספרת על נסים בקנה מידה ארצי - שאף קוסם או מכשף לא יכולים לעשות, כי אם רק בורא עולם בכבודו ובעצמו, ובהם: עשרת מכות מצרים, ימה שלמה שנפכת לדם, אש וברד שיורדים יחד מן השמים, מכת בכורות שבה כל בכור מת ברגע אחד בארץ שלמה, ים סוף נקרע לשנים והטביע את כל הצבא המצרי. עמוד האש ועמוד הענן, 40 שנה של נסים במדבר. וכמובן מעמד הר-סיני שבה כל בני ישראל חזו בהתגלות האלוקית לעיני מיליונים.

לנצרות ולאסלאם אין נסים בקנה מידה המוני, כי אי אפשר לזייף נסים בקנה מידה המוני. אי אפשר לשכנע עם שלם שהוא ראה נסים אדירים שהוא לא ראה. 

זהו ההבדל בין היסטוריה של עם שלם, לבין סיפור אגדה:

1. סיפור אגדה - מספרים על יחידים. לדוגמה: מוחמד סיפר שמלאך ניגלה אליו במערה ונתן לו תורה. איך אפשר לדעת שזה אכן קרה? הרי חוץ ממנו אף אחד לא היה שם. אולי הוא דמיין, אולי הוא שיקר? לכן זהו רק סיפור, ולא היסטוריה. גם הנוצרים מספרים שהיו לישו רק תלמידים בודדים שהאמינו בו, ורק ארבעה אנשים שכתבו את הברית החדשה. אז איך אפשר להאמין להם? זהו לא יותר מסיפור, כי הוא מועבר על ידי יחידים אשר יכולים לטעות או לשקר.

 2. לעומת זאת היסטוריה - מספר עם שלם שראה את הדברים בעצמו. לדוגמה: השואה. איך אפשר לדעת שזה אכן קרה? כי מיליוני אנשים באמת היו שם, ומיליוני ניצולי שואה סיפרו לילדיהם מה קרה בשואה, וכל העם הכריז על יום השואה לזיכרון המאורע ההיסטורי הנורא הזה. לכן זו היסטוריה, ולא סתם סיפור אגדה.

זו עובדה שמיליוני בני ישראל לא האמינו בישו, ולא חכמי ישראל. לפי הברית החדשה היו לישו רק 12 תלמידים. כך שהנצרות היא סיפור יחיד, אשר מודה כי אפילו העם שכביכול חזה ב"נסים" לא השתכנע מהם. בני ישראל לא היו טפשים. בני ישראל תמיד היו עם מלומד בנסים ובחכמה. לכן בני ישראל לא התפתו להאמין לנביאי שקר כמו ישו ומוחמד. רק הגויים עובדי האלילים (הרומים והישמעאלים) היו מסוגלים להאמין לנביאי שקר. אך בני ישראל וחכמיו תמיד היו חכמים מחוכמים.

מסיבה זו, עם ישראל הוא העם המפורסם ביותר בעולם. העם המשפיע ביותר בעולם. העם השורד ביותר בעולם - למרות הרדיפות. ועוד חזר לארצו באחרית הימים כמו שכתוב בתורתו. כל אלה מעידים על השגחה אלוקית. זו עובדה שספר התורה הוא הספר הכי מודפס ומשפיע בכדור הארץ. שתי הדתות הגדולות בעולם (הנצרות והאסלאם) חיקו את היהדות. אין זה צירוף מקרים. זה מעיד על אמיתתו של עם ישראל, שהיא אמת נצחית.

הנצרות והאסלאם ניסו "לבטל" את הברית הראשונה שנכרתה עם ישראל. אך ה' כבר נגלה במעמד הר-סיני לפני מיליוני בני ישראל. האם ייתכן ש-ה' יבטל את הברית והמצוות ללא מעמד הר-סיני נוסף לעיני מיליונים? מה עוד ש-ה' רואה את כל הדורות מראש, ולא ייתן תורה שעתידה להתבטל. ה' הרי יודע את העתיד, ובתורה ישנן נבואות על אחרית הימים. התורה מצווה את בני ישראל לשמור את המצוות לנצח: "ברית עולם".

- 10 העובדות שיהודים משיחיים לא רוצים שתדע:

https://www.hidabroot.org/he/article/78994

- נצרות לעומת יהדות, בקיצור:

https://www.hidabroot.org/he/article/94638

- החוזה והעדים: מה להשיב למיסיונרים?

https://www.hidabroot.org/he/article/814

היהדות אינה דומה לאף דת אחרת בעולם.

לא הנוצרי ולא המוסלמי ולא הבודהיסט חוגגים את ליל הסדר, ומספרים כיצד ה' נגלה לפני כל אבותם בנסים אדירים לעיני מיליונים.

אך כל ילד יהודי ערך סדר-פסח פעמים רבות, ושמע על הנסים האדירים שה' עשה לעמנו.

כל ילד יהודי מכיר את חג השבועות, ויודע שהוא חג זיכרון לזכר מעמד הר-סיני, שבו ה' נגלה לכל עם ישראל.

כל ילד יהודי יודע שרק לעם ישראל יש היסטוריה נסית של התגלות אלוקית, של עשרת מכות מצרים, של קריעת ים סוף, של מעמד הר-סיני, של ארבעים שנה של נסים במדבר, של שבירת חומות יריחו וכיבוש נסי של הארץ, של נבואות שהתגשמו לכל אורך ההיסטוריה.

כל ילד יהודי  יודע שהדתות האחרות מבססות עצמן על אדם יחיד, כמו ישו או מוחמד, שבאו וסיפרו שאלוקים נגלה אליהם בסתר, ולא כמו אצלנו, שכל העם חזה ביד ה' ובמופתיו.

כל ילד יהודי יודע שהדתות הגדולות ביותר בעולם, הנצרות והאיסלאם, לא רק שהן מודות בהיסטוריה האלוקית של עם ישראל, הן גם ניסו לבסס עצמם על התורה שלנו ולחקות אותה - כי היא המקור האמיתי והגדול ביותר שיש.

כל ילד יהודי יודע על ההיסטוריה הנסית של עם ישראל, על העובדה שעם ישראל תמיד היה במרכז ההיסטוריה, נרדף על ידי האומות הגדולות בעולם ושרד את כולם - את המצרים, את הבבלים, את הפרסים, את היוונים, את הרומאים, את הנוצרים, את הגרמנים... מי יכול לטעון שעם ישראל אינו זוכה להשגחה אלוקית בהיסטוריה?

כל ילד יהודי יודע שעם ישראל גלה מארץ ישראל, וחזר אליה בנסים גלויים, והכל כפי שנאמר מראש בספר הספרים - גם על הגלות, וגם על השיבה לארץ. הוא יודע על השגחה אלוקית לכל אורך ההיסטוריה.

כל ילד יהודי יודע שעם ישראל תמיד היה העם הביקורתי והחכם מכל העמים, ולא היה עם טיפש או פתי.

כל ילד יהודי יודע שחכמי ישראל לדורותם היו אנשים צדיקים וישרים וחכמים וגאונים, שהכל מתפלאים ומחכימים מחוכמתם, וראוי לסמוך עליהם ועל המסורת שהעבירו.

כל ילד יהודי יודע שרבים מחכמי ישראל לדורותם היו גם אנשי מדע ופילוסופיה, הכירו את החוכמות החיצוניות, ערכו ויכוחים עם הנוצרים והפילוסופים, והראו שליטה בכל המושגים, ולמרות הכל הודיעונו שרק לנו האמת היחידה (ספר הכוזרי, מורה נבוכים, אמונות ודעות, חובות הלבבות ועוד).

להכרת כל עיקרי האמונה היהודית מאפס, בדרך השכל וההגיון הישר, אני מציע לך לקרוא את החוברת שיחה גורלית, אשר מתארת דו-שיח עם אלוקים אחרי המוות על משמעות החיים והדתות. לקריאת החוברת, חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית". בהצלחה!

 בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נצרותאמיתות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה