שבת

מדוע אסור ללכת למקום שפתוח בשבת אך מותר לנסוע באוטובוס שמחלל שבת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום! אני דתיה ולומדת בבצפר חרדי, המורה שלי אמרה שאסור בשום אופן ללכת לסופרלנד כיון שהוא פתוח בשבת והיא ממש נתנה לנו ´הרצאה´ בקשר לנושא הזה ואני ממש התווכחתי איתה ואז היא אמרה לי אם משהו יפגע באבא שלך תלכי לקנות אצלו במכולת? אותו הדבר כאן הם פוגעים באבא שבשמיים בכך שמחללים שבת אז אנחנו החרדים צריכים ללכת ולעודד אותם? על זה כבר לא היה לי מה לענות לה. אבל אחרי כמה ימים עלתה לי שאלה שמאוד מטרידה אותי והייתי חייבת לשאול. האוטובוסים של חברת ´דן´ עובדים בשבת-אומנם לא בשבת עצמה אבל אחרי שנכנסת השבת ולפני שהיא יוצאת אני רואה את האוטובוסים לא ריקים מהבית שלי והשאלה שלי היא כזו :למה לסופרלנד הם(הדוסים, סליחה על הכינוי) לא הולכים אבל באוטובוסים הם ממשיכים לנסוע? מה, מה שנוח להם הם עושים ומה שלא נוח הם לא עושים?

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

מעיקר הדין אין איסור לקנות או לבלות במקום שמחללים בו שבת, אולם כפי שהמורה שלך טענה בצדק, איך את יכולה להנות ולבלות במקום שמזלזל באבא שלך ועל כן ראוי לכתחילה לא לסייע ביד מחללי שבת ולא ללכת .

אולם כשאין אפשרות אחרת הרי איננו באים לתמוך בהם אלא לתמוך בעצמינו ועל כן אין כל איסור לנסוע בחברת דן או אגד אשר שניהם מחללות שבת לדאבונינו הרב.

בברכה - בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שבתהלכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה