אמונה

שאלה על הציפורן

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1 למה אסור לתלוש 2 ואם יש חשש סביר שהיא תיפול מעצמה ואז היא תיפול על הרצפה והרי אומרים שמי שמפזר ציפורנים שלו בין האנשים רשע ושזה לא טוב אז לא עדיף כבר לתוש אותה ולזרוק לשירותים כדי שלא תיפול ותאבד {אפשר לומר שאם תיפול אז נרים אותה אבל אם היא תאבד או תוך כדי שינה זה יקרה?} ובקשר לבעל חיים וחילול שבת אבל אם הכלבה מצויה בסכנה ואין גוי בסביבה אז מה לתת לה למות זה לא אפשרי מה בן אדם מגדל כלב שנים זה כמו חלק מהבית שלו אז מה לעשות? ובנוסף האם אין כאן ענין של צער בעלי חיים? תודה

תשובה

שלום וברכה

תמיד עלינו לשקול הפסד מצווה כנגד שכרה ושכר עבירה כנגד הפסדה, ותמיד נשקול את הדברים לפי חשיבותם כדי שנדע מה להעדיף ומה לוותר על פי כללי ההלכה.

השבת היא מהמצוות החמורות והחשובות ביותר ושקולה כנגד כל המצוות, ועל כן לא אסור לחלל שבת אף אם נאבד את כל רכושינו, ועל כן אסור לחלל שבת ולהוריד ציפורן אף אם נחשוש שמא תיפול הציפורן.

כלל נוסף ידוע ששומר מצווה לא ידע רע דהיינו שממצוות לא יוצא דבר רע ועל כן מי שלא הוריד אתת הציפורן מחמת חשש חילול שבת אין כל רע יוצא מכך ואף אם הציפורן תיפול אף אחד לא יינזק.

כנ"ל לגבי הכלבה למרות שאכן אסור לגרום לצער בעלי חיים אין כל היתר לחלל שבת עבור כך וואיסור השבת חמור יותר, וההלכה היא שאף אם נשרף כל רכושו של האדם אסור לחלל שבת עבור כך ועל זה נאמר ואהבת את ה´ אלוקיך בכל מאודך - בכל ממונך.

בברכה - בנימין שמואלי  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה