אמונה

בענייני חברה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום! שאלתי היא בעניין חברתי הטובה. אני לומדת בתיכון חרדי,אך לא מתמיד הייתי חרדית ומשפחתי גם כן פתוחה(לא חרדית לגמרי-דתיה חזקה)חברה שלי גם כן פעם היא ומשפחתה לא היו חרדים,והיא עצמה בחורה מאוד פתוחה ולא מתנהגת כחרדית לאחר ביה´ס,ז´א שהיא יוצאת עם בנים לובשת בגדים לא צנועים בכלל(חצאיות קצת מעל הברך,בלי גרביים וכו")וכיוון שיש לי ולה במשותף..היא מרגישה איתי בנח לספר את הדברים שלה שהיא לא יכולה לספר לחברה רגילה מהכיתה שזה לא מקובל כלל. עכשיו, אני בחורה מתחזקת ודיי חרדית,ובתור חברה טוב שלה כשאני שומעת מה שהיא מספרת אני בהלם כל פעם מחדש ואני מנסה להשתתף,לחזק להוציא אותה ממה שהיא נמצאת(מה שלא תמיד עוזר), אבל אני יודעת שחוץ מזה אני גם לפעמים נסחפת אחריה מבחינה רוחנית ואני מתקלקלת(-לקנות בגדים לא צנועים,לצאת למקומות לא מתאימים וכו)כי היא גם רואה בי כמי שעוד איכשהו היא יכולה לבלות איתה בשונה משאר הבנות החרדיות של הכיתה ולכן ברגע שהיא רואה אותי יותר מדי מתחזקת היא ישר נלחצת שמא..וזה מקשה עליי, אבל אני חוששת להפסיק איתה את הקשר שמה אם לי היא לא תספר מה שעובר עלייה היא תדרדר לגמרי. מה עליי לעשות עם הקשר,ובכלל.?!. מאוד מאוד דחוף אשמח לקבל תשובה בהקדם, תודה תודה!

תשובה

שלום וברכה

הרצוי ביותר שתמשיכי להיות איתה בשקר ולסחוב אותה לשיעורי תורה מעניינים או להרצאות באינטרנט של אתר הידברות וכדו´ וכך תמשכי ואתה לתורה ויראת שמיים במקום שהיא תמשוך אותך.

זכותך תהיה עצומה אם תזכי להביא את חבירתך היקרה לדרך המלך ולהחזירה לאביה שבשמיים, נסי כל דרך להישאר חברתה הטובה ולנסות למשכה לחיי יראת שמיים.

ורק אם את רואה שאת נכשלת בחטאים בעקבות החבירות ואינך יכולה לעמוד מול כל הפיתויים עלייך, או שהיא לא נותנת לך להתעלות  להבהיר לה שאו שהיא לא מושכת אותך איתה למקומות לא רצויים או שלא תהיה לך ברירה ותיאלצי לנתק חלילה את הקשר.

חייך קודמים!!!!

הערה

לא הבנתי מה הקשר בין פתיחות לפריצות, חוסר צניעות מראה על חוסר ביראת שמיים אין לזה כל קשר לפתיחות.

עלי והצליחי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה