חברה והשקפה

כללי לרב זמיר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, בעקבות ההרצאה היהדות והאבולוציה של הרב זמיר התעוררו בי מספר שאלות: 1. גלגול נשמות- אם דנים את נשמת המת כל שנה ביום פטירתו ואותה נשמה מתגלגלת, האם בחיים החדשים עדיין דנים אותו על מה שעשה או על השלכות מעשיו בגלגול הקודם במהלך חייו הנוכחיים? 2. אם ה" לא רוצה לנקום ע´י יסורים אלא ע´י היסורים מנקה את נשמת האדם- איך זה מתחבר עם ´שכר ועונש´ האם עונש=יסורים ושכר= הזיכוי/הנקיון והטוהר? 3. ´שמש בגבעון דום...´ כדור הארץ עמד מלכת, איך פעל באותה שעה כוח המשיכה? 4.מדוע המקובלים לא מכוונים את אנשי המדע לגילויים שכבר ידועים בזוהר, אני משערת שלא כל אנשי המדע בעלי אוזנים ערלות וכי חלקם בוודאי פתוחים לכך. אודה באם תפנו את שאלותי לרב זמיר ע´מ לקבל ממנו תשובות ישירות שאלה נוספת, אני נשואה +3 תודה לאל, בתי הבכורה בת השמונה מפחדת מאד מהחושך, יש לה דימונות של מכשפות, תחושות שצופים בה וכד"- איך אוכל לעזור לה מלבד לנסות ולהוכיח כי זה לא מציאותי ולהנחות אותה כי סביבנו יש רק דברים טובים כמו אליהו הנביא וכו" תודה מיטל

תשובה

שלום וברכה

נשמה שירדה לעולם לתקן את הגילגול הקודם נידונה בראש השנה ככל באי עולם ולפי מעשיה מחליטים אם תיענש כעת על מעשיה בגילגול זה ובגילגול קודם, או שגם הגילגול הקודם תוקן ואין צורך לכפרה.

2. השכר הוא העידון הרב שיש לנפש מקירבתה אל בוראה בעולם האמת ומההנאה מזיו השכינה וכו´.

העונש הוא הכנה לשכר.

3. נס.

4. אילו היינו אומרים את הגלוי לנו בזוהר הרי כולם היו צוחקים מהדברים, ואין לנו כל צורך לרוץ ולפרסם את הדברים. הרוצה לחפש את הדברים ילמד בתורה וישכיל וימצא חידושים.

מלבד מה שכתבת יש לבדוק את המזוזות וכן ללכת לייעוץ מקצועי.

רוב נחת והרבה בצלחה - בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה