חברה והשקפה

מה עדיף?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לאחרונה שמעתי שיש סיכוי שניכנס לאיחוד אמרקאי. מצד אחד זה אומר שתיהיה ביקורת חיצונית על מערכות הציבור.(פחות שחיתות). דוגמא:רומניה באיחוד ארופי כל המערכות הממשלתיות הישתפרו.(חברים שגרים שנים ברומניה סיפרו לי) מצד שני היתבוללות. מה עדיף? החיים במדינה ניהיו בלתי ניסבלים בעיקבות החוסר סדר וחוק ובעיקבות כך שכולם מכירים את כולם ויש קומבינות. ראיתי בטלביזה את ירון לונדון אומר שעשו בדיקה והיום הרבה ישראלים מהמעמד הבינוני עוזבים בהמונהם את הארץ כי החיים פה במגמת ירידה.(אלימות,מערכת החינוך).

תשובה

שלום וברכה

ישנה נבואה המדברת על הירידה הגדולה מן הארץ של אנשים חסרי אמונה לקראת הגאולה השלימה. והתורה בעצמה מדברת על כך כמה וכמה פעמים שארץ ישראל איננה סובלת את החוטאים בחטא העריות ואי שמירת טהרת המשפחה, והיא כביכול מקיאה מזמן לזמן את התושבים הללו.

גם חוסר הסדר, ומצב החינוך המתדרדר, האלימות הגואה, כל אלו הם חלק מתהליך ברור המתואר בידי חז"ל בסוף מסכת סוטה:

בְּעִקְבוֹת הַמָּשִׁיחַ - חֻצְפָּא יִסְגֵי, וְהַיוֹקֶר יַאֲמִיר, הַגֶּפֶן תִּתֵּן פִּרְיָהּ וְהַיַּיִן בְּיוֹקֶר, וְהַמַּלְכוּת תְּהֵא לְמִינוּת, וְאֵין תּוֹכַחַת. בֵּית הַוַּעַד יִהְיֶה לִזְנוּת, ...וְחָכְמַת סוֹפְרִים תִּסְרַח, וְיִרְאֵי חֵטְא יִמָּאֲסוּ, וְהָאֱמֶת תְּהֵא נֶעְדֶּרֶת, נְעָרִים יַלְבִּינוּ פְּנֵי זְקֵנִים, גְּדוֹלִים יַעַמְדוּ מִפְּנֵי הַקְּטַנִּים. בֵּן מְנַבֵּל אָב, בַּת קָמָה בְּאִמָּהּ, כַּלָּה בַּחֲמוֹתָהּ, אוֹיְבֵי אִישׁ - אַנְשֵׁי בֵּיתוֹ, פְּנֵי הַדּוֹר כִּפְנֵי הַכֶּלֶב, הַבֵּן לֹא יִתְבַּיֵּשׁ מֵאָבִיו. וְעַל מִי יֵשׁ לָנוּ לְהִשָּׁעֵן? עַל אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה