חברה והשקפה

הרגשת רוחניות

  • י"ב ניסן התשע"ו
אא

שאלה

סליחה על השאלה, היה לי 'הידברות' עם מישהו, והוא רצה דוגמא לדבר רוחני שאפשר להרגיש אותו? תודה רבה וחג שמח!

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
ישנם הרבה מאוד מושגים רוחניים שאפשר להרגיש - אך לא ניתן למשש ולראות, כי הם אינם חלק מהעולם החומרי.
 
1. אהבה. הטבע בנוי על מושג של הישרדות. אך אהבה היא מושג רוחני שעבורו מוכנים אנשים אף להקריב את חייהם. וזו תחושה שאי אפשר להסביר מבחינה פיזיקלית.
 
2. רחמים. הפעולות בטבע בנויות על תועלתנות ואנוכיות ללא בחירה. אך המושג של רחמים חוצה את הטבע, באמצעותו אנו חשים את האחר ורוצים לעזור לו, גם אם לא נקבל מכך שום תועלת לעצמנו. 
 
3. צדק. אנו מוכנים לעשות הרבה מאוד בשביל צדק, בשביל ערכים, עבורם מדינות מסוגלות להילחם, ומיליונים מוכנים לצאת לקרב. אך בטבע לא קיים מושג של "צדק". צדק וערכים הם מושגים רוחניים שנובעים מהנשמה, ואין להם יסוד בעולם הפיזי. לא קיים בטבע "מולקולה" של רחמים או "אטום" של צדק.
 
4. בחירה חופשית. כל בעלי החיים פועלים לפי אינסטינקטים (תכונות מולדות) ללא בחירה. האדם הוא היצור היחיד שמסוגל לבחור בין טוב לרע. אך עצם קיומה של הבחירה היא תופעה שסותרת את מושגי החומר. שהרי בחומר קיימת רק חוקיות, ולא תיתכן בה בחירה חופשית. זו ראיה נוספת לכך שיש באדם נשמה שפועלת מחוץ ומעבר למסגרת הטבע.
 
5. אמונה וביטחון. זו עובדה שלא קיים באדם רגש חזק יותר מהרגש הדתי, עבורו מסוגל האדם להקריב את חייו ואף את משפחתו (כמו שהיה במסעות הצלב ובמצדה). זהו הרגש הרוחני החזק ביותר שיש באדם. אנשים מאמינים מרגישים את ה' בחייהם, ומרגישים שחייהם מנוהלים על ידי ה', ותחושת הביטחון הזו חזקה יותר מהרצון להישרדות והרצון לחיים. מי שזכה לחוש את האמונה רואה את השגחתו הפרטית של ה', וחי עם ה'.
 
נא קרא כאן על הסיבות שגרמו לי לחפש את משמעות החיים:
וחפש בבקשה בגוגל חוברת שכתבתי בשם "שיחה גורלית", בה אני מתאר בהרחבה את ההבדל בין האדם לבעלי החיים, הבחירה החופשית, והוכחות למציאות הרוחנית שבאדם ומשמעות החיים. בהצלחה!
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה