אמונה

שמירת העיניים=

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אנא, רחם עלי, עיצה וחיזוק לשמירת העיניים, פליז. אני יושב מול האינטרנט רוב היום, ואני נופל פעם אחרי פעם בצפיות אסורות. מה לעשות.

תשובה

אל יאוש אחי.

אין דרך לבני אדם  - שנבראנו כולנו עם יצרים - להתגבר על זה, מול אינטרנט פרוץ הדברים דומים מאוד למה שאמרו חז"ל במדרש:

"משל לאדם שהיה לו בן אחד, רחצו, וסכו, והאכילו, והשקהו, והלבישו, וכיסהו, ותלה לו כיס של כסף בצוארו, והושיבו בפתח זונות, מה יעשה הבן שלא יחטא? ומי גרם לו זה, אלא הכיס שתלה בצוארו!!!

יש דרך יחידה להתגבר, פשוט לברוח מהנסיון. תתנתק מהאינטרנט הפרוץ גם במחיר של תשלום קנס על יציאה מהתחייבות, ותתקשרי לשירותי האינטרנט של חברת רימון, כאן:<>
בהוראת רבותי, אני גולש רק דרכם. והבא ליטהר מסייעים אותו מן השמיים.

כחיזוק כללי על שמירת העיניים תתבונן בכל עת נסיון בעניין שאכתוב לך כעת.

כתוב בשולחן ערוך שרצוי מאוד לא לתת לתינוק יהודי לינוק חלב מגויה או ממי שאיננה שומרת על כשרות, אף שמעיקר ההלכה הדבר מותר. ומבאר מרן הגאון מוילנא על פי הידוע מהמדרש שמשה רבינו כשנמצא תינוק בידי בתיה לא רצה לינוק מאף מינקת מצריה, עד שהביאו אותו ליוכבד אמו שהניקה אותו, וזאת למה, אמרו חז"ל במסכת סוטה:

"מְלַמֵּד שֶׁהֶחֱזִירוּהוּ לְמֹשֶׁה עַל כָּל הַמִּצְרִיּוֹת כֻּלָּם, וְלֹא יָנַק. אָמַר, הקדוש ברוך הוא, פֶּה שֶׁעָתִיד לְדַבֵּר עִמִּי, יִינַק דָּבָר טָמֵא?! וְהַיְנוּ דִּכְתִיב, (ישעיה כח) "אֶת מִי יוֹרֶה דֵעָה? וְאֶת מִי יָבִין שְׁמוּעָה? גְּמוּלֵי מֵחָלָב, עַתִּיקֵי מִשָּׁדָיִם"! לְמִי יוֹרֶה דֵעָה? וּלְמִי יָבִין שְׁמוּעָה? לִגְמוּלֵי מֵחָלָב וּלְעַתִּיקֵי מִשָּׁדָיִם!

והנה אומר, הגאון מוילנא, עם ישראל מצפה יום יום לקיום הנבואה שניבא הנביא יואל [פרק ג]:

"וְהָיָה אַחֲרֵי כֵן אֶשְׁפּוֹךְ אֶת רוּחִי עַל כָּל בָּשָׂר, וְנִבְּאוּ בְּנֵיכֶם  וּבְנֹתֵיכֶם".

וכפי שכתב רש"י בהתחלת מגילת שיר השירים:

ישקני מנשיקות פיהו - זה השיר אומרת בפיה בגלותה ובאלמנותה מי יתן וישקני המלך שלמה מנשיקות פיהו כמו מאז, ונאמר דוגמה על שם שנתן להם תורתו, ודיבר עמהם פנים אל פנים, ואותם דודים עודם ערבים עליהם מכל שעשוע ומובטחים מאתו להופיע עוד עליהם לבאר להם סוד טעמיה ומסתר צפונותיה, ומחלים פניו לקיים דברו, וזהו ישקני מנשיקות פיהו".

זאת אומרת שאנו עתידים לעמוד כולנו לדבר פנים אל פנים עם השכינה בעת ההתגלות באחרית הימים, ולכן כולנו נכללים בכלל "פֶּה שֶׁעָתִיד לְדַבֵּר עִמִּי, יִינַק דָּבָר טָמֵא?!". ולכן יש להיזהר מלתת לתינוק יהודי חלב טמא הנוצר ממאכלות אסורות.


ואפשר להוסיף כמו כן לגבי העיניים, הנה אנו אומרים בתפילות מדברי הנבואות:

"ונִרְאֵהוּ עַיִן בְּעַיִן בְּשׁוּבוֹ אֶל נָוֵהוּ כַּכָּתוּב: כִּי עַיִן בְּעַיִן יִרְאוּ בְּשׁוּב ה´ צִיּוֹן: וְנֶאֱמַר וְנִגְלָה כְּבוֹד ה´ וְרָאוּ כָל בָּשָׂר יַחְדָּו כִּי פִּי ה´ דִּבֵּר".

הרי שהעיניים שלנו מעותדות לראות מראות אלוקים ברמה של נביאים, ואיזה טעם יש לטמטם ולטמא את העיניים בדברים הסותרים כל כך את העתיד שלהם, איך נעיז לצפות בעיניים לא מטוהרות באותן מחזות אלוקיות באחרית הימים?, תקופה המתקרבת אלינו בצעדי ענק. פשוט כדאי לנו לשמר את העיניים בכדי שבאמת נזכה לראות עין בעין את המחזות המופלאות במהרה.

וכך אומר רבינו אלימלך מליזענסק באיגרת הקודש שכל שלא שמר על עיניו לא יזכה לראות במחזות אלוקים בבוא משיח צדקינו במהרה, אמן.

בהצלחה - מנשה ישרא-ל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה