תורה ומדע

כן להידברות - לא לסילוף [א]

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שמעתי את ההרצאה של הרב זמיר על "אבולוציה ויהדות". הדברות אמיתית זה דבר חשוב. בהדברות מקשיבים אחד לדעות האחר והשונה ממנו ולא מנסים רק להראות שהצד שלך צודק. זו לא הדברות אלא נסיון שכנוע בוטה. נחמד להתאים מהתורה פרטים לדברים שהמדע מוכיח, אכן יש לבני האדם כשרון מדהים להיות מקוריים ולהמציא הסברים שיתאימו לכל דבר שרוצים. המדע מכיר בעיה זו ולכן כדי להוכיח טיעון מדעי חייבים גם להציג ניבואים חדשים על פי התיאוריה ולא רק להתאים דברים ידועים לתיאוריה שלך. כך עשה דארווין, כך עשה איינשטיין וכל מדען אמיתי אחר. למה כאן הרב לא עושה זאת? למה הוא לא נותן ניבואים חדשים? שיגיד מה המדע ימצא בעתיד לגבי בריאת העולם, שיפרט איזה עוד חידושים משונים המדע עדיין לא הוכיח ונראה האם הוא צודק או לא. לדוגמה, הוא מדבר על כך שאינשטיין קישר בין מרחב לבין זמן, ומראה שכבר בתנ´ך ידעו זאת. הבעיה היא שכך הוא מדגיש רק את מה שמתאים לו להדגיש. הוא לא מספר שלפי תורת היחסות הזמן הוא ממש עוד מימד ועוד כיוון במרחב, שאנחנו לא רואים אך קיים. ושבעקרון אפשר ללכת לאורך מימד הזמן הזה וכך לעבור אחורה וקדמה בזמן. למה הוא השמיט פרטים מוכחים אלו? האם כי הם לא התאימו לו כדי לשכנע אנשים שהיהדות כבר יודעת הכל? האם היהדות לא יודעת פרטים אלו? והדבר המקומם ביותר, הוא מספר על סתירות מדעיות המבטלות את תיאוריית האבולוציה - תורת ההתפתחות של דארווין, על כך שמצאו אותיות בנות 65 מליוני שנה לפני שהאדם התפתח בכלל לפי תיאוריית האבולוציה. ובכן חקרתי ובדקתי - לא היה ולא נברא! מה קורה כאן? מדוע הוא סתם המציא זאת? למה? למה הוא עשה זאת? האם זו הדברות או שטיפת מוח? תחליטו אתם הקוראים, בתקווה שמנהלי האתר לא מסננים ושמים רק תגובות אוהדות שגורמות לאנשים לחשוב שהדברים באתר מדוייקים.

תשובה

שלום וברכה

א. המדע בסופו של סיבוב יגלה את אלוקים בצורה הברורה ביותר - זאת תהיה התגלית המדעית החשובה ביותר בהיסטוריה, שתעמיד בצל את שלל התגליות, לאט אבל בטוח, מתקדם המדע לתגלית זאת. מהלך גילוי האחדות בטבע, מניוטון דרך איינשטיין ועד למכניקת הקוונטים מתברר שיש ממציא אחד שהמציא הכל באותה שיטה של אחדות, תיאוריית אחדות החומר של וולפגאנג פאולי מביאה את המדע לשלב שאין כאן התפתחות אבולוציונית אקרעית שאז לא היו סימנים של אחדות בין מרכיבי החומר.

הסתירה הגלויה למדענים בין החומר והאנרגיה שישנם בכל חלקיק בעת ובעונה אחת, אע"פ שלחומר יש מאסה ולאנרגיה אין, כמו גם סתירות נוספות, מביאה אותם אוטוטו לשלב של גילוי אלוקים אחד, שלב שאותו אנו רואים כבר בקצה הדרך. ובכן, בזה אנו מקדימים וחוזים את המדע, אנחנו בהחלט מנבאים את זה, ובכך יצאנו ידי חובת טענתך "להציג ניבואים חדשים על פי התיאוריה ולא רק להתאים דברים ידועים לתיאוריה שלך".

ב. התורה בהחלט מדברת על מימד הזמן כמימד נפרד, וגם על הנקודה שבעיקרון אפשר ללכת לאורך מימד הזמן.

חכמי ישראל מכירים את הממצאים של הפיסיקה המודרנית מאות בשנים לפני שהמדענים גילו זאת, הרמב´´ם כבר ניסח את הנוסחה בצורה ברורה, ואני מעתיק מדבריו בספרו המפורסם ´מורה הנבוכים´ (הקדמה לחלק שני, ההקדמה ה15) וזה לשונו:

´´ההקדמה החמש עשרה, שהזמן מקרה נספח לתנועה וחיובי לה, ולא ימצא אחד מהן בלעדי השני, לא תמצא תנועה כי אם בזמן, ולא יושכל זמן אלא עם התנועה, ולכן כל אשר לא תמצא לו תנועה אינו נכלל תחת הזמן´´.

ועוד (חלק שני פרק יג):

´´...שהזמן עצמו ג´´כ מכלל הנבראים, כי הזמן נמשך אחר התנועה, והתנועה מקרה במתנועע, והמתנועע ההוא בעצמו אשר הזמן נמשך אחר תנועתו מחודש והיה אחר שלא היה, ושזה אשר יאמר היה הבורא קודם שיברא העולם, אשר תורה מלת היה על זמן, וכן כל מה שיעלה בשכל מהמשך מציאותו קודם בריאת העולם המשך אין תכלית לו, כל זה שער זמן או דמות זמן לא אמתת זמן, כי הזמן מקרה בלא ספק, והוא אצלנו מכלל המקרים הנבראים, כשחרות וכלובן´´.

´´...המקרים הנמצאים בגשמים מציאות ראשונה כמראים וכטעמים הם יובנו בתחילת מחשבה ויצויירו ענייניהם, ואמנם המקרים אשר נושאיהם מקרים אחרים כלהט במראה והנטייה וההיקף בקו יעלם עניינם מאוד, ובלבד כשיחובר אל זה שיהיה המקרה הנושא בלתי עומד על ענין אחד אך ישתנה מעניין אל עניין יעלם הדבר יותר, ונקבצו בזמן שני העניינים יחד, שהוא מקרה דבק לתנועה, והתנועה מקרה למתנועע, ואין התנועה כדמות השחרות והלובן אשר הם עניין מיושב, אבל אמיתת התנועה ועצמותה שלא תתיישב על עניין ואפילו כהרף עין, וזה ממה שחייב העלם עניין הזמן´´.

´´והכוונה שהוא אצלנו דבר נברא מתהווה כשאר המקרים והעצמים הנושאים למקרים ההם, ולזה לא תהיה המצאת הבורא לעולם בהתחלה זמנית כי הזמן מכלל הנבראים, והתבונן זה העניין מאד בעבור שלא תתחייב התשובות אשר אין לנטות מהן למי שיסכל זה, כי כשתקיים זמן קודם העולם תחוייב להאמין הקדמות, כי הזמן מקרה וא´´א לו מבלתי נושא, ויתחייב מציאות דבר קודם מציאות זה העולם הנמצא עתה, ומזה הוא הבריחה, וזו היא אחת הדיעות, והוא יסוד תורת משה רבינו בלי ספק, והוא שנית ליסוד הייחוד, לא יעלה בדעתך זולת זה, ואברהם אבינו ע´´ה התחיל לגלות זה הדעת אשר הביאו אליו העיון...´´.

עד כאן.

ג. שלא כפי שכתבת, הרי שיש ממצאים ברורים בשכבות אדמה גיאולוגיות שונות אשר לפי תיאוריית האבולוציה הן שייכות לתקופת הדינוזאורים, והתגלו שם חפצים שונים מעשי ידי אדם (!)… דבר המוכיח כמובן בודאות מוחלטת שגיל מיליוני השנים שנקבעו בעבר ע"י החוקרים לגיל העולם והמאובנים על פי אופי והרכב שכבות אדמה גיאולוגיות אלה, אינם אלא טעות גמורה! והגיל האמיתי שלהם הוא בסך הכל כמה אלפי שנים בלבד כגיל התרבות האנושית.

הידיעה כי מצאו אותיות שהן בנות 65 מליוני שנה לפני שהאדם נוצר לפי המדידות המקובלות אצל המדענים. היה ונברא, לא המצאנו זאת.November, 1829, a block of marble measuring over 30 cubic feet was excavated from a depth of between 60 to 70 feet, from the Henderson quarry, located 12 miles northwest of Philadelphia. The block was sent to the Savage marble saw mill in nearby Norristown for cutting into slabs for construction. After taking off one slab about 3 feet wide and 6 feet long, workmen noticed something strange: They had exposed an unnaturally straight-edged, rectangular indentation. Several respectable townsmen were called to the scene, and in their presence the rest of the block surace was carefully removed. Revealed were two sharply defined engraved letters, resembling an "I," and a "U" with a squared base. The indentations were 11/2 inches long and five-eighths of an inch in width. There was no way the letters could have been of recent origin - they were deeply embedded in the marble. More mysterious, the marble had come from a very old lime rock. Estimated age: About 65 million years.

ויש שם עוד שלל ממצאים.

הנה פרסמנו - בהצלחה, מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה