אמונה

יחסי אהבה במשפחה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכב"הרב זמיר המכובד כבוד גדול הוא לי לפנות אל בן אדם כמוך . לפני שאשאל את שאלתי רציתי להגיד לך שהייתי במספר הרצאות שלך ופשוט אין מלים . אני אשה חילונית ומסורתית ומאז שהייתי בהרצאותיך פשוט התחלתי להתעניין בכל הנושא הדת - פתחת לי חלון אחר של החיים שלא היה איתי קודם . אני מרבה לראות הרצאותיך באתר - וכל הרצאה היא עולם ומלואו. שאלתי אליך היא : כיצד אפשר להיות בקשר ולשמר את הקשר עם בני משפחה משני הכיוונים כאשר אני בעלת אופי של כבוד הזולת , נעימת הליכות, טובת לב, בעלת משפחה מוצלחת משלי , ואוהבת את הבריות. לעומת זאת חלק מהם הם אנשים אומנם טובים אך פוגעים ועוקצניים ולמרות זאת איננני מרגישה שאני צריכה להחזיר להם באותה מטבע אך מצד שני קשה לי לקבל יחס כזה ולא תפקידי לחנך את הבריות. על אפשרות של ניתוק קשר ,לא בריא לא לי ולא למשפחתי, נשאר רק לשמוע ולשתוק ועם זה מאוד קשה לי. יותר מזה ובמילים אחרות אם הסובבים אותי רוצים לירות חץ הם פשוט יורים לעומת זאת אני לא אעשה זאת לעולם, אופי כמו שלי מתאים להיות עם אנשים שדומים לי. אבל במשפחה אין אפשרות לבחור. בחרתי בדרך של ניתוק מהפוגעים אבל זה לא נראה לי נכון. תציע לי דרך קסומה להתמודד עם סוגיה זו. או לפחות את מילת הקסם שאגיד בעת פגיעה בי תודה לך יפעת

תשובה

שלום וברכה

זכרי את דברי הגמרא
 תָּנוּ רַבָּנָן, הַנֶּעֱלָבִים וְאֵינָם עוֹלְבִים, שׁוֹמְעִים חֶרְפָּתָם וְאֵינָם מְשִׁיבִים, עוֹשִׂים מֵאַהֲבָה וּשְׂמֵחִים בִּיִסּוּרִים. עֲלֵיהֶם הַכָּתוּב אוֹמֵר, (שופטים ה) "וְאוֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶׁמֶשׁ בִּגְבוּרָתוֹ".

אָמַר רַבִּי אִילָעָא, אֵין הָעוֹלָם מִתְקַיֵּם אֶלָּא בִּשְׁבִיל מִי שֶׁבּוֹלֵם אֶת עַצְמוֹ בִּשְׁעַת מְרִיבָה. שֶׁנֶּאֱמַר, (שם) "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִימָה".

כאשר את שותקת לכולם והעולם קיים בזכותך, יש לך כוח להתפלל לפני בורא עולם ויש לך כוח לברך אחרים שיזכו לישועות גדולות.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה