זוגיות

תסביך כהן\חדד

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום..הכרתי בחורה מיוחדת לא מזמן והכל בנינו הולך טוב חוץ מבעיה אחת. אני ´כהן´ והיא ´חדד´ ולכן היא טוענת שבגלל ש´חדד´ זה כביכול ´כהן פסול´ לעולם לא נוכל לבוא תחת חופה ולכן כל חתירה לקשר אבודה מראש..אני לא מקבל את זה בקלות כזאת. אנא החזירו לי תשובה בהקדם ואם היא חיובית אימרו לי אם יש דרך להחלץ ממצב כזה..בתודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

מעניין מאוד, בעבר כבר שמעתי שמועה על כך שבני משפחת חדד מתייחסים לכהנים חללים, זה כל כך נפלא לשמוע שהיתה קהילה יהודית אחת לפחות ששמרה ומסרה את היחוס של כהנים חללים בשם מיוחד כדי שידעו הדורות הבאים להיזהר במה שצריך להיזהר, מי כעמך ישראל.

ככל מה שידוע לי בשאר קהילות ישראל לא היתה שמירת מידע חיוני זה, ואע"פ שברור שהיו חללים במשך הדורות, לא נשמרה זהותם, מאחר והם הפסיקו להיקרא ככהנים, אבל לא שמרו על יחוסם המיוחד הנוגע לכמה הלכות חמורות, והיו מתערים כישראלים לא כהנים לכל דבר, מה שגרם במישרין לעירוב משפחות חללים בעם ישראל ללא אפשרות של זיהוי.

ואכן כך היא ההלכה, בן שנולד כתוצאה מנישואין אסורים של כהן וגרושה, מוגדר כחלל, הוא ובניו בכל המשך הדורות, בן אחרי בן וכו`. בת שנולדה כתוצאה מנישואין אסורים של כהן וגרושה, וכן בת שנולדה מאדם המוגדר כחלל כנ"ל, אזי רק היא מוגדרת כחללה והיא אסורה לינשא לכהן, אבל הבת שלה וכן הבן שהיא תלד מנישואין עם ישראל לא יהיו חללים, והבת הזאת תהיה מותרת לינשא לכהן.

לפי הנ"ל, בת לאב שהוא בן אחרי בן של מי שנולד כתוצאה מנישואין אסורים בין כהן לגרושה, מזוהה כחללה, ואסור לכהן להינשא אליה.

ובהנחה שאכן יש אמת בשמועה המייחסת את משפחת חדד לחללים, הרי שבת משפחות חדד, אסורה להינשא לכהנים. אולם בת למשפחת חדד שנישאה לישראל, מפסיקה את המשך פסול החללות, ובניה ובנותיה יוגדרו כישראלים, ולא ככהנים חללים.

ואבקש בזה את עזרת הגולשים, הטוניסאים וכל מי שיודע, אם אכן יש אמת בזה שמשפחת חדד מיוחסים לחללים, נא לשלוח את ידיעתכם בעניין על ידי שאלה לאתר, אני מודה לכם מאוד.

כדאי שתפנה אל הרב מזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים, הוא בוודאי ידע להגיד לך אם יש אמת בשמועה הפוסלת את משפחת חדד ככהנים חללים.

בהצלחה - מנשה ישראל

הוספה - מתגובת גולש

שאלתי את הרב שלי (למדתי בכסא רחמים) והוא אמר לי שבג´רבא היו 2 רובעים, הרובע הגדול והרובע הקטן (חרה כבירא וחרה זרירא), הבעיה קיימת רק אצל ה"חדד" שבטוחים ששורשיהם מהרובע הקטן.

 

ברובע הגדול בג´רבא ובכלל בטוניס אין בעיה כזו.

 

בכל מקרה של בירור תוכלו להפנות את השואל לבית הדין של הישיבה ושם יענו להם על הכל

מס´ הבית בין דין של כסא רחמים 03-5747316

בין השעות 19:00-20:30

ובימי שישי בין 12-1


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה