חברה והשקפה

תפקיד האשה בעולם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום יש לי בעיה , אני לא מצליחה לקבל את זה שהאישה נחותה מהגבר כי אני לא מרגישה שיש לגבר תכונות יותר טובות משלי או נשמה יותר גבוהה, גם אני יודעת ויכולה (וגם רוצה)להעמיק בתורה גם אני אוהבת ללמוד ורוצה שהתפקיד שלי בעולם יהיה להתעסק כל היום בתורה וברוחניות כמו הגבר זה הרבה יותר מעניין ומספק מלנקות לסדר ולטפל בילדים וזה לא שאני לא אוהבת ילדים אבל למה יש לי תפקיד כזה קטן אפור ושולי שחסר בו קרבה לה" ולגבר יש תפקיד שכל כולו זה קרבה לה" והתעלות רוחנית . הבנתי גם שהגבר הוא עיקר הבריאה והאישה היא רק עזר וזה מפריע לי מאוד . האם זאת הקללה שנתקללה חווה ? להיות פחות חשובה ולמה ה" נתן לאישה תכונות כמו חכמה ויכולת להעמיק בלימוד, יש הרבה נשים שיש להם יכולת לימודית גבוהה והן מאוד חכמות ונבונות למה הן צריכות את זה , הרי בשביל לטפל בילדים לא צריך כזו חכמה . תודה ויום טוב

תשובה

שלום וברכה,

 

טוב מאוד שאינך מקבלת דברים לא נכונים.

 

האישה אינה פחותה מהגבר במאום, ולהיפך כמבואר בתורתו של המהר"ל האישה רוחנית יותר מהגבר ומעלתה גדולה יותר מהגבר ועל כן אין לו מצות רבות כל כך, וכוונת הברכה שעשני כרצונו היא שה´ עשה את האישה לכתחילה שתהיה קרובה לרצונו.

 

גם הגבר שרוצה ללמוד תורה כל היום, אינו זוכה תמיד ללמוד תורה וגם מתעסק בשטיפת כלים {לא בבית אלא באולם} וכו´

 

גם האישה יכולה ללמוד את ענייני אהבת ה´ יראת ה´ וכו´ וכל ספרי המוסר והחסידות, ועל כן את יכולה להיות רגועה ולהרגיש טוב עם תפקידך.

 

בהצלחה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מעמד האישהלימוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה