תורה ומדע

למידה.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני חילונית גמורה. לפני כמה ימים ראיתי את הסרטים על הסיאנסים ועל רוחות הרפאים של הרב יצחק פנגר והם מאוד השפיעו עליי, אך הבעיה היא שאני לא מבינה דבר וחצי דבר ביהדות מפני שלא התחנכתי כדתייה. לא ניסיתי להיכנס לדת מפני שחשבתי שהדתיים הולכים בעיניים עצומות אחרי הדת אך עכשיו אני מבינה שזה לא נכון. אני רוצה ללמוד יותר על היהדות ועל המנהגים, יש לי המון שאלות בסיסיות אך אני לא יודעת מאיפה להתחיל. האם יש באתר מאמרים או סרטים מסוימים שאני יכולה להתחיל בהם? או שיש דברים אחרים שאני צריכה לראות או לקרוא? נ.ב. אפשר הסבר מורחב מה זה ´הזוהר´?

תשובה

ברוכה הבאה לחסות בצל ה`, אשרייך שאת זוכה לשוב בתשובה שלימה לקראת השנה החדשה  בודאי תזכי לשנה טובה ומבורכת.

ברגע שהחלטת לשמור תורה ומצוות, והינך מתחרטת על שלא קיימת את מצוות התורה עד היום זוהי התשובה. ומכאן ואילך עלייך ללמוד את תורת ה`, ולקיים את כל אשר תלמדי, ואי אפשר ללמוד הכל ביום אחד, והעיקר לקיים את מה שלמדת, ולהוסיף ללמוד עוד ועוד, זוהי החזרה בתשובה על רגל אחת, הספר המומלץ להתחיל בו הוא קיצור שולחן ערוך שבו מתבהרים עיקרי ההלכות בצורה ברורה, וכדאי ללמוד זאת בחברותא עם מי שכבר יודעת קצת ואז הענין קל ביותר. אם רוצה את בחבירה ללימוד שילחי לנו מס` טלפון ונחזור אלייך בהקדם.

מומלץ להתחיל בשמירת שבת ובנטילת ידיים בבוקר את הלכות שבת ראיאת מוזמנת בכל עת לפנות אילינו, אנחנו כאן בשבילך ולא הביישן לומד, ואל תהססי להטריד אותנו על כל שאלה קטנה כגדולה.

ספר הזוהר הוא ספרו של ר´ שמעון בר יוחאי ששם נתכב תורת הסוד שניתנה למשה בסיני.

בכבוד רב והצלחה רבה בדרכך החדשה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה