אמונה

התחזקות קיצונית?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב.אני מנסה להתחזק,ועובדת על עצמי בלהשים כיסוי ראש מלא,וגם לאחרונה התחלתי ללכת עם גרביים..אז קודם כל שאלה.. 1.מותר ללכת עם גרבייים בצבע גוף..?גם ככה קשה לי עם זה וזה דווקא מקל עלי.. 2.אני ובעלי קיבלנו על עצמינו לא לרקוד מעורב,ולא ללכת לבריכות מעורבות,וכל פעם שהנושא עולה אצל המשפחה שלו,הם רומזים שאנחנו פנאטים ( מבחינת הדת הם מסורתיים,הם בעיקר שומרים שבת) אבל כל השאר בימיוחד לא לרקוד מעורב,ולא ללכת לבירכות מעורבות,ניראה להם כפאנטיות,וודאי שאנחנו לא שואלים אף אחד,אבל הם גורמים לי להרגיש רע,למרות שאני יודעת שזה לא פאנטיות,אלא דבר בסיסי. בעלי בעצמו אמר לי אתמול,שאנחנו לא צריכים להיתיחס,אבל הם יש להם קטע כזה שהם רומזים שאני גוררת אותו להיות פאנטי,והוא לא אוהב את ההרגשה הזאת..אז מה שרציתי זה חיזוקים ואולי עיצה.. 3.דבר אחרון,אנחנו לאחרונה התחזקנו גם בהטבלת כלים,והרגלתי את בעלי במהלך ה3 שנים שאנחנו נשואים, להשים ציצית ולהניח תפילין,אך דבר אחד הוא לא עושה וזה להתפלל 3 תפילות,אני כל הזמן אומרת לו אבל הוא ´מתעצל´ ולעיתים רחוקות הוא מתפלל תפילה אחת,(לא בציבור)אנחנו שומעים הרבה הרצאות,אך זה עדיין לא משתנה..מה עושים?

תשובה

שלום וברכה

1. מותר.

2. חשוב לדעת ששמירת המצוות ביסודיות אינה פאנטיות אלא יסודיות, אלו שאינם שומרים מצוות ביסודיות אינם מובנים כלל, כי מאחר וכל המצוות ניתנו מהבורא איך אפשר להחליט מה לשמור ובמה לצפצף על הבורא חלילה, כל המאמין בתורה ובמצות שניתנו למשה מסיני אינו יכול לבחור לשמור רק חלק מהמצוות.

ועל כן אלו שאינם שומרים מצוות בצורה מלאה הם אלו שצריכים להסביר את עצמם ולא את, שסה"כ החלטת לקיים את כל מצוות ה´.

כשם שכל אחד מבין ויודע שכאשר רופא נותן סדרת תרופות לחולה לא די לקיים את חלק מההוראות ולהגיד אל תהיה קיצוני אני אקח רק חלק מהתרופות וכו´ גם כך הם פניהדברים במצוות.

ועל כן אם מאשימים אותך בכך שאת לוקחת את בעלך לדרך הטובה בצורה מלאה, עלייך לקבל את האשמה ולהתגאות בה.

ההליכה לבריכה מעורבת הוא  מאיסור גילוי עריות וחובה למסור על כך את הנפש ואין בזה כל קיצוניות אלא שמירה מינימלית של עיקרי המצוות.

3. תפשת מרובה לא תפשת ולכן יש לנסות לגרום לו להתפלל רק תפילה אחת ביום כגון תפילת ערבית בבית הכנסת ותנסי שיקבל את זה כקבלה טובה לשנה החדשה, ובעז"ה מצוה גוררת מצווה והוא יזכה להגיע לשלוש תפילות ביום.

בברכה כתיבה וחתימה טובה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה