שאל את הרב - כללי

ציפייה למשיח

  • כ"ה אדר ב' התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב.. כתוב שצריך לצפות למשיח ולרצות שיגיע מיד ..ואני בתור בחור חוזר בתשובה שיש לי הרבה מה לתקן ולהתחזק אני לא כל כך רוצה שהוא יבוא עכשיו הייתי מעדיף שיגיע עוד כמה עשרות שנים כדי שאני אוכל לעשות עוד מצוות ,לצבור עוד זכויות, לכפר על עבירות... האם הגישה שלי נכונה ואיך זה מסתדר?

תשובה

לכבוד השואל, 

ככל הנראה, בתור בעל תשובה בימינו,  יש לך כבר הרבה מאד זכיות ואין לך לדאוג בענין. כי הרי ידוע שהאר"י ז"ל אמר: כי כל מעשה קטן שעושים היום, נחשב כזכות גדול אצל הקב"ה בשמים ושוה כמה מצוות גדולות שבדורות הקודמים - הואיל והנסיונות הם כל כך גדולים. 

וכן אין לדאוג מביאת המשיח מצד עשיית תשובה, כי מה שיודעים על פי הלכה שצריכים לתקן, יש לתקן כבר  כעת על ידי ג' שלבים קלים של "חרטה", "וידוי", ו"קבלה על להבא".

ואחרי מילוי ג' השלבים, שוב אין סיבה שלא לצפות לזמני משיח - שבהם יתגלו לנו סודות הטמונים בכל ההסטוריה, ותפקיד כל נשמה המדוייקת, ותהיה ההתקרבות להשם מורגש כמעט בחוש

וכל זה לא ירחיק אותנו, רק יקרב אותנו למטרת חיינו: עשיית רצון הבורא, ולהביא על ידי כן לגילוי כבודו יתברך בעולם, ולהתקרבותינו אליו יתברך. 

ולגבי השכר של המייגע ומתקן את עצמו במצבים של הסתר וקושי, לא יגרע שכר זה מן האדם בדור הזה אפילו אם יבוא המשיח; כי אם כוונת האדם כיום באמת לעשות את זה ולעבוד את השם יתברך בשמירת המצוות ובתיקון מידותיו "בכל מחיר", אם כן אפילו "נאנס" מלעשות כן - כיוון שהגיע המשיח - מכל מקום הוא נחשב כ"חשב לעשות מצוה ונאנס" - שמקבל עליו שכר כאילו שכבר עשאה.

בברכת חג כשר ושמח, ושנזכה לתשובה שלימה ולגאולה קרובה במהרה בימינו,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה