אמונה

מנסה להתחזק ולצערי קשיים מצד האישה מייאשים.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לך, ראשית סליחה מראש על השאלה הארוכה,אך חשוב לי להבהיר את הרקע כדי לקבל תשובה מתאימה. אני בחור בן 36 נשוי באושר תודה לאל ואב לשתי בנות מקסימות אחת בת 8 והשנייה בת 4. אני נשוי לאישה נפלאה שאני מאוד מאוד אוהב והיא אפילו יותר. תודה לאל זכיתי להכיר את כבוד הרב זמיר כהן שליט´א לפני כ- 6.5 שנים. בהרצאה שהתקיימה באזור מגוריי. התחברתי אליו מאוד מאוד ומאז אני משתדל להגיע לכל הרצאה שמתקיימת גם אם היא לא באזור מגוריי. אשתי ואני היינו ביחד בסמינר שהתקיים לפני כשנתיים בערך במלון כינר. שמעתי כמעט את כל ההרצאות שלו בדיסקים ובאינטרנט ולמדתי בזכותו המון דברים שלא ידעתי. מכל המרצים הרבים שיש היום,תודה לאל,הוא השפיע עליי הכי הרבה. אפשר להגיד שאני פשוט אוהב ומעריץ אותו בבחינת ´קינאת סופרים תרבה חוכמה´. מאז בהדרגה איטית לצערי התחזקתי וקיבלתי עליי בכל פעם עוד ועוד מצוות. נכון להיום הבת הגדולה לומדת בבית ספר דתי בעידוד אישתי ובהמלצת ´לב לאחים´. אני כל בוקר נוטל ידיים,מברך ברכות השחר ומניח תפילין. לפעמים במהלך העבודה במידה והזמן מאפשר אני מתפלל מנחה ומברך ברכת המזון. האישה מדליקה נרות שבת וכשניתן אני הולך לבית כנסת בערב שבת. ברוך ה מאז הולדת הבת הקטנה,לאחר מאמצים רבים הצלחתי לשכנע אותה לשמור על מצוות טהרת המשפחה. עד כאן הכל נשמע בסדר אבל אני רוצה להתחזק יותר ולזכות בשמירת שבת. ופה מתחילות ´המלחמות´,האישה גדלה בבית רחוק מדת ולא מוכנה לשנות את אורח חייה יותר. בכל פעם שאני מנסה בדרכי נועם להעלות את הנושא היא כועסת ומאיימת להפסיק את כל מה שהיא הסכימה לעשות עד כה בנוסף היא טוענת שכנראה אנחנו כבר לא מתאימים ומאיימת להתגרש אם אני אמשיך וארצה להתחזק עוד. השם יתברך ידע שיום אחד לאחר שאפגוש אותה כחילוני והזיווג יהיה לכאורה מוצלח היא לא תרצה להתחזק וללכת בדרכי אז מדוע להכיר לי דווקא אותה. לכם אני מיואש ושואל מה לעשות ? שוב סליחה על השאלה הארוכה. תודה מראש ושתיזכה למצוות.

תשובה

שלום למעלת כבודו אשר זכה להכיר את בורא עולם ולהתקרב איליו ולשמור את מצוותיו.

אשריך ואשרי חלקך שזכית להתעלות ולהתקרב לבורא עולם וברוך ה´ שזכית להגיע להחלטה הנשגבה להתחיל לשמור שבת כראוי אין גבול לאושר של בורא עולם כאשר אחד מבניו ובנותיו שבים איליו בלב שלם ובפרט בעת קבלתם את מצוות השבת.

אם בת זוגך אינה מוכנה עדיין לשמור שבת אין לך להלחיצה ואין לך לכוף עליה את שמירת השבת, ואין כל מניעה שאתה תשמור שבת כראוי והיא עדיין לא תשמור את השבת.

עצתי אמונה שתתחיל לשמור את השבת ותן לאשתך לחיות עדיין כהבנתה וגם בעניין הטלוויזיה עליכם למצוא את דרך הזהב שאשתך תוכל עדיין לצפות בטלוויזיה כרצונך, וכך תזכה לשמירת שבת כראוי למרות שאשתך עדיין לא זכתה לכך.

וה´ יעזור וגם אשתך תזכה לשמירת שבת כראוי.

בהצלחה ואשמח לשרתך עוד ככל האפשר - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה