אמונה

דברים שמציקים לי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום רב, א. השנה עברתי משבר בחיים אני מרגישה כי אני צריכה לבנות את הקשר שלי עם ה" מחדש איך עושים זאת? ב. אני בחורה דתיה מבית, לא עשיתי שטויות בחיים שלי עם בחורים (שומרת נגיעה) אני מתפללת, משטתחת על קברות צדיקים, סגולות וכו" הכל באמונה שלימה (כמובן לפני המשבר) עדיין מחפשת את זיווגי, איך זה יכול להיות בחורה שהיא בדיוק ההפך ממני תתחתן לפני. אני לא מסכימה עם המשפט ה" אוהב את התפילות שלי וכמהה אליהן, המסקנה שאני מבינה היא שעדיף להיות חופשי ומאושר ובכל זאת ה" נותן גם למי שלא מאמין בו. אז למה להיות דתי? תודה מראש, תהילה

תשובה

 שלום וברכה

 

אילו הייתה כל תכלית קיומינו בעולם ליהנות בעולם הזה, והיינו רואים שכל החוטאים נהנים בעולם לעומת כל הצדיקים שקשה להם בעולם ואינם מקבלים משאלותיהם, אכן צדקת בשאלת למה לך להיות דתייה? הרי הטוב הוא בצד של החילוניות.

 

אולם מאחר וכל תכלית קיומנו בעולם היא לזכות לטוב בעולם הבא, ואין כל מטרה בעצם החיים בעולם הזה, ברור שאין כל שאלה למה כדאי להיות דתי, כדאי להיות דתי כדי למלא את התפקיד שהועיד לנו הבורא ולזכות בכך לחיי אושר נצחיים, זכור נזכרו שכל מטרת חיינו בעולם היא רק כדי לעבוד ואין שכר בשעת העבודה אלא בסימה וכך נשכיל ונבין כמה טוב להיות יהודי, כמה טוב להיות קרובים אל הבורא יתברך שמו ועד כמה נפסיד באם נלך אחר תאוות ליבנו ונעשה את מה שעולה בליבנו כעת במשך שבעים שנות קיומינו וכתוצאה מכך נפסיד את חיי האושר הנצחיים המובטחים לנו בעולם הבא.

 

התורה הקדושה אומרת לנו בפירוש שה´ משלם לשונאיו שכר טוב בעולם הזה על המצוות שהם עשו כדי לטרדם לגמרי מהשכר בעולם הבא, וכמבואר בספר דברים פרק ז (י) וּמְשַׁלֵּם לְשֹׂנְאָיו אֶל פָּנָיו לְהַאֲבִידוֹ לֹא יְאַחֵר לְשֹׂנְאוֹ אֶל פָּנָיו יְשַׁלֶּם לוֹ: וברש"י שם "ומשלם לשנאיו אל פניו - בחייו משלם לו גמולו הטוב כדי להאבידו מן העולם הבא:"

כך שאין כל טענה על כך שרואים שלפלונית וכו´ הולך טוב בחיים למרות שהיא אינה מקיימת מצוות וכו´.

מבואר בספרים שלאדם שהכול הולך לו טוב מידי יש לו לדאוג מאוד שמא מקבל את כל שכרו כבר כאן בעולם הזה ובכך יפסיד את כל שכרו בעולם הבא.

 

עניין נוסף. אם את אכן מאמינה שיש בורא לעולם וכי יעלה על דעתך באמת שהבורא נותן את הטוב לרעים ואת הרע לטובים? בוודאי שלכל דבר יש חשבון, ובוודאי לא יתכן שכאשר תבעטי בבורא עולם הוא יעניק לך טוב, אלא אם כן בורא עולם יחליט לשלם שכרו של מי שעזב את דרך ה´ כבר בעולם הזה ואז רע ומר מאוד לאדם זה, הדבר משלו לשור שמקבל לשתות מים רבים לפני שחיטתו כדי שיהיה קל להפשיט את עורו.

 

הדרך לחזור לה´ בכל לב ובכל נפש היא באמצעות לימוד מחדש של מטרת הבריאה של האדם בעולם ולימוד הדברים בצורה נכונה ויסודית ולקיים את כל המצווה עלינו מאהבה ומשמחה, וסוף הטוב לבוא.

 

ספר מומלץ ביותר ללימוד והא ספר מסילת ישרים ומומלץ ביותר ללמוד את הספר עם חברותא שכך תוכלי לרדת לעומק הדברים וללבנם.

 

בהצלחה – ואשמח להיות לך לעזר עוד – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה