חברה והשקפה

בשביל מה לבוא או להביא לפה ילדים?

  • י"ז אדר ב' התשע"ו
אא

שאלה

יש לי כעס על ההוריםן שלי שהביאו אותי לעולם, למה?בשביל להיות הורים? והשאלה שלי למה להביא ילדים כי הרי כולנו רוצים אותם לצרכים אגואיסטיים??(כהורות או כסעד) אז בשביל מה?וביננו אם בשביל לתקן רובנו - רוב העולם יותר מקלקלים לא?(אין מה לחשוש אין לי מחשבות אובדניות..)

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
ההורים שלך האכילו אותך, דאגו לך ולבריאותך, תמכו בך, השקיעו בך אלפי שעות מזמנם, ובוודאי הקריבו שעות רבות מזמנם, מבילוי, מהנאות משותפות - וכל זאת במטרה לגדל אותך, כדי שיהיה לך טוב. הם לא ביקשו ממך בתמורה כסף, ואפילו מבחינה כלכלית תוכלי לחשב את כל ההוצאות עד היום ולראות שהוציאו ים של כסף עבורך.
 
הורות מגיעה מרצון להטיב ולהעניק ולתרום ולאהוב, ולא מאנוכיות.
עובדה שבימינו אנשים רבים לא מתחתנים רק מהטעם שהחברה המערבית היא אנוכית, ואין רצון להעניק ולתת אהבה ולגדל ילדים, אלא רק לקחת ולקבל. ומסיבה זו התרבו הגירושין בחברה המערבית-חילונית בימינו.
 
כידוע להביא ילדים לעולם היא השקעה, שהרי תינוקות הם תובעניים ואנוכיים מטבעם, וההורים הם שצריכים להעניק ולדאוג להם, ואין הילדים נוהגים להוקיר טובה, ושוכחים לומר תודה. (מי שהוא באמת אגואיסט יהנה הרבה יותר לגדל כלב מאשר תינוק, שהרי כלב הוא אינסטינקטיבית חיה שנותנת תחושה של לבביות, רק שאין לה בחירה חופשית כלל).
 
הורים מביאים ילדים לעולם כי בנשמתם קיים הרצון לתת ולהעניק, וזאת משום שהאדם נברא בצלם אלוקים, ואלוקים הוא טוב ורוצה לתת ולהעניק מטובו לנבראים. כך גם אנו מרגישים את הצורך לאהוב ולהעניק, ולהביא לעולם ילדים כדי להטיב איתם.
 
הקלקול הוא רק אתגר ונסיון של דורנו, הוא טפל ולא העיקר. כי עובדה שהקב"ה נותן לנו בחירה חופשית בין טוב לרע, וכולנו יכולים להיות צדיקים:
וגם מי שסובלים בעולם הזה - הוא כתיקון. שהרי כולנו גלגולי נשמות, וירדנו לעולם לתקן את נשמותינו במטרה להטיב עימנו בעולם האמת. שהרי העולם הזה הוא כמסדרון בפני העולם הבא. ועלינו להיות אנשים טובים ככל האפשר.
נא לראות גם:
 
כמו כן, חשוב לקרוא חוברת בשם "שיחה גורלית" (לחפש בגוגל). בחוברת זו נמצא דו-שיח על כל השאלות באמונה, וגם על הרצון להטיב, מטרת הבריאה ועוד.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה