חברה והשקפה

הספר בגן האמונה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! קראתי את הספר ´בגן האמונה המבואר- מדריך מעשי לחיים´ של הרב שלום ארוש וחשבתי לחזור עליו, כי לפי דעתי כתוב בו דברים נכונים. רציתי לדעת מה דעתך על הספר. האם כל מה שכתוב בו נכון? שמעתי עליו שתי דעות מנוגדות ואני מבולבלת. עד כמה צריך להיות קרובים לה"? הספר מעודד להרבות בתפילות ובדיבורים עם בורא עולם על כל מה שעובר על האדם, ולנסות להבין מכל דבר שקורה מה ה" רוצה. אחת הדעות ששמעתי מתנגדת לזה וטוענת שפשוט צריך לחיות את החיים ולא להסתכל כל רגע ללמעלה, וזה בלתי אפשרי לדעת מה ה" מצפה מאיתנו. עוד דבר שרציתי לברר זה בנוגע לכל הזרמים שיש בעדה החרדית. זה מאוד קשה לדעת מה נכון, מה הדרך שהכי קרובה לדרך ה". האם דרך הליטאים נכונה, או הדרך של הברסלבים או אולי הדרך של החב´ד? ויש עוד זרמים אבל על אלה שמעתי. כל זרם בטוח שהוא צודק. זה פשוט מאוד קשה לגלות את הדרך הנכונה. האם צריך להחמיר ולפי איזה רב ללכת. ומה קורה אם מישהו בוחר בדרך לא נכונה? ועוד שאלה לפני האחרונה. האם תהיה אחדות גמורה וכולם יהיו בדיעה אחת בימות המשיח? ושאלה אחרונה שקשורה לבין המצרים. האם אפשר לקנות ספר על פרשות השבוע בתקופה זו? תודה רבה!!!

תשובה

שלום וברכה

ספר מעולה ומומלץ מאוד.

כל הזרמים והדרכים אשר השולחן ערוך הוא נר לרגלם הם טובים מאוד ועל כל אחד לבחור להשתייך לדרך שהכי מדברת איליו ונפשו כמהה איליה, כולם אהובים כולם ברורים וכולם מטרתם אחת להתקרב לבורא עולם.

כל דרכים אלו אין להם כל קשר לשולחן ערוך אלא לדרכי עבודת הלב.

אפשר לסמוך על כל רב ירא שמיים שמוסמך על ידי גדולי הדור בענייני הלכה ועדיף שלא לשאול רבנים רבים אלא לבחור רב נגיש וקרוב המכיר אותך.

לאחר ימות המשיח עדיין יהיו עובדי ה´ מיראה ועובדי ה´ משמחה ועובדי ה´ בכל דרך שהיא לפי שורש נשמתם.

אפשר לקנות ספרים בימי בין המצרים.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה