אמונה

זרמים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לרב שלום רב!!! הנני בעל תשובה בערך שנתיים סטודנט, וחלק מיומי מוקדש ללימוד התורה.... היום אני ניצב בניסיון חדש שלא נתקלתי בו עד עתה ומשום מה לא מצליח לגבש דיעה אחידה בנושא. עיקר ההתקרבות שלי לתורה החלה בהתבוננות עמוקה בעצמי ובאלוקות מסביבי לפני שידעתי והבנתי דבר התחלתי לשמור שבת, לאט לאט נחשפתי להרצאות שגרמו לי לשאול שאלות יותר ויותר על משמעות החיים על האמת ועל הדרך הנכונה, בכל מקרה זה שנתיים אני לומד תורה עם אברך וברוך ה" הוא תלמיד חכם שזה לא הזמן לפאר אותו, במהלך התקופה האחרונה יש לי תחושה עמוקה שאני מפספס אולי בהתקרבות לה". כשנחשפתי וכך גם היום אני מרגיש רגשות שונים לגבי העולם החרדי מצד אחד אהבה עצומה לתורה גדולי דור חכמה וכו" מצד שני לא נחשפתי לשום זרם אחר, ואיך יכול להימדד טיב של משהו ביחס לעצמו? אולי יש זרם שמתאים לי יותר? ובאמת שלפעמים אני מרגיש ריחוק מהצורה הפילוסופית\אידיאולוגית ולא חס וחלילה בקיום המצוות שאין לי ספק בקיום השולחן ערוך, אך יש תחושה של תחום אפור שבו העניין לא ברור ולא ניתן להכרעה סופית על ידי תשובות כאלה ואחרות הרי בסופו של דבר התשובות יפות וארוזות בחבילות יפות משני צדי המתרס, ולא ניתן להגדיר מי ומה נכון.... השאלות: 1. אם יש כמה דרכים ביהדות? מה הזרם האידיאלי (לא מתכוון לזרמים שהם מקלים ראש במצוות) ובעיקר מה הוא ההבדל בין הזרם החרד´ל לחרדי ולחסידות? 2. האם באמת יש זרם אידיאלי? 3. אחד ה רבנים המובילים בציבור החרדי אמר לי להפריד בין עיקר לתפל.... עיקר שולחן ערוך, תפל- אידיאולוגיה אך האם ניתן להפריד ביניהם הרי ההלכות החדשות שמתחדשות בעקבות שינוי בתקופה מושפעות גם מתפיסות אידיולוגיות.

תשובה

שלום וברכה

1. המחלוקת בין החרדלניקים והחרדים היא  בשאלת התייחסות למדינה האם המדינה שנוסדה לחלן את עם ישראל היא ראשית הגאולה או חורבן נוסף לעם ישראל.

האם אפשר להתייחס להוזה המדינה כמי שהיה נביא {עפ"ל} או כמנוול.

זאת מלבד הפתיחות המסויימת שקיימת גם בציבור החרדל"י לחולאי הציבור הישראלי החילוני איש איש כפי דרכו ואין בהשתייכות לזרם החרדל"י דבר מחייב שימנע מהחרד"ל להכניס אינטרטנט פרוץ וכו´.

אולם בעניין זה כל אחד לגופו ואין כל אפשרות להכליל.

הציבור החסידי הוא דרך מסויימת עבודת ה´ שקשה לכותבה כאן אולם ניתן ללמוד את הפרקים שעוסקים במידת החסידות בספרו של הרמח"ל מסיל ישרים ותוכל להבין חלק מיסודות החסידות.

אין כל הלכה משתנה כתוצאה מאידיאולגיה וההלכה היא רק על פי שולחן ערוך.

ולאור כל זאת הבחירה בידך להחליט מה לעשות.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה