נשים

לבוש צנוע

  • י' אדר ב' התשע"ו
אא

שאלה

מחפש/ מבקש עזרה ועצה. אני ואשתי מתחזקים ברוך השם. אשתי צריכה להחליף מלתחה שלמה מכיוון שעד היום היתה רגילה בלבוש מכנסיים וג'ינסים וחולצות שלא ממש תואמות את ההלכה. ברור לי שמדובר פה בעמידה בנסיון לא פשוט. מבחינה כלכלית להחליף מלתחה שלמה לחצאיות + חולצות ושמלות צנועות כרוך בעלות גדולה. אבל עם זה כבר השלמתי ומבחינתי זה כבר הפך לשיקול משני. כסף שיילך למטרה הזו מבחינתי שווה כל שקל (למרות שהיא מאזנת אותי ולא מוכנה לשלם הון תועפות על ביגוד כי גם צריך להמשיך לחיות). הבעיה היא שהיא לא מצליחה למצוא דברים שיהיו תואמים לטעם שלה ושיהיו צנועים ואופנתיים כאחד. הבעיה בזה שמדובר במלתחה שלמה ועד אשר לא יהיה לה ביגוד צנוע לכל ימות השבוע היא לא מוכנה לשים כיסוי ראש . בזה אני מסכים איתה כי הרי איך אפשר ללכת עם מכנס וכיסוי ראש בו זמנית? או לחלופין איך אפשר לשים יום אחד כיסוי ראש ולמחרת להוריד אותו בגלל שאין בגדים הולמים ? גם מציאת הזמן שנדרש לחפש הוא לא פשוט במרוץ של החיים עם העבודה והילדים. עצות מכאלו שעברו את התהליך ? איך עוברים את המכשול הזה ?

תשובה

שלום וברכה

אשריך ואשרי חלקך שזכית לאשה יראת ה' שהחליטה לעזוב את כל מלבושיה הישנים שאינם כרצון ה' ובחרה ללבוש כדרך ה'. בנות קדושות כאלו מונעות צרות רבות מעם ישראל ומשרות את השכינה על עמינו.

אם כי באמת אין מניעה ללכת עם כיסוי ראש אף כאשר עדיין הולכים עם מכנס, הרי שבוודאי אין להלחיץ אותה וכדאי מאוד לת לה ללכת בקצב שלה, להשתדל אחת לשבוע ללכת לקניות של בגדים חדשים ובעז"ה הרגע המתאים יבוא שבו היא תחליט ללכת עם כיוסי ראש. נקווה שזה לא יהיה יאוחר מפסח שבזה היא תזכה להיות בת חורין אמיתית מהיצר הרע ותזכו יחד לקדש שם שמיים.

נשמח לסייע בידכם עוד ככל הצורך,

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה