אמונה

מסלול חיים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום! אני בן 26 לא מזמן סיימתי תואר ראשון.. אני כבר כמעט שנתיים בתשובה לא מזמן הייתי אמור להתחתן אבל לבסוף החלטתי לבטל את החתונה כי הרגשתי שזה לא אמור לקרות ושהיא לא הזיווג שלי, אני עכשיו אבוד במחשבותי על המשך חיים התקרבתי די הרבה לה" מאז שהחלטתי לבטל את החתונה (אני אציין שמאז שהכרתי את הבחורה שהיא עצמה בעלת תשובה ומידות טובות ירדתי הרבה מבחינה רוחנית, בעוצמת התפילות, ונכשלתי בכמה עברות שבעבר עמדתי בפניהם כמו ארי), אני לא יודע באיזה מסלול אני אמור להמשיך את חיי?, ומה ה" רוצה ממני?, הרבה רבנים בעלי שם שהיתי אצליהם אמרו לי שגלום בי פוטנציאל רוחני אדיר ושיש לי נשמה גבוהה מאוד, אני יודע זאת כי אני מרגיש את זה עלי שיש בי כוח רוחני עצום אך לא ממומש, אני אבוד לא יודע לאן אני אמור להמשיך את חיי ובאיזה מסלול האם עלי להשקיע את הכל ברוחניות ולעזוב את חיי הקיימים, משפחה,חברים ולהכנס לישיבה ולהקדיש את חיי לתורה אני יודע שאם אני אעשה זאת ה" הטוב יפתח בפני את דלתות התורה.. אך מצד שני אני לא יודע מה רצון ה", האם עלי להמשיך במסלול חיי הרגיל זאת אומרת למצוא עבודה, ולשמור מצוות כמו כל יהודי רגיל, ולבנות את ביתי.. אני בצומת דרכים הכי גדולה בחיי אני לא יודע מי יוכל לייעץ לי והגיד לי מה רצונו של ה" ממני..

תשובה

שלום וברכה

א. במסלול חייך עליך להשתדל כעת למצוא זיווג הגון, דבר שיעזור לך בנסיונות החיים. גם כבעל פוטנציאל רוחני אדיר, הבורא ברא אותך כאן בעולם הזה לא בכדי שתנהג כמו מלאך, אלא לעשות רצונו ית´ כבן אדם. נישואין, עבודה, תוך כדי חיי תורה ומצוות.

ב. ההדרכה הכללית הוא ´טוב תורה עם דרך ארץ´, להשתלב במסלול חיים של שמירת תורה ומצוות בד בבד עם העסק בדרך ארץ, עבודה וכו´, עם קביעות עתים לתורה בכל יום בבוקר ובערב, בצורה חזקה ועקבית, בלי ביטולים.

ג. ישנם יוצאים מן הכלל הצריכים אכן למצוא את עצמם באהלה של תורה, אם יש לך הרגשה שהינך יוצא מן הכלל, תתייעץ נא עם רבי דוד אבוחצירא מנהריה שליט"א והוא יוכל להגיד לך אם הרגשתך צודקת, או שההרגשה הינה עצת היצר הרוצה רק לבלבל.

מצורף תפילה המבוססת על התפילה הקדמונית של ´עתניאל בן קנז´ השופט הראשון לבית ישראל אחרי יהושע בן נון, בה נאמר כך:

יהי רצון מלפניך אבי שבשמים שאזכה לראות עולמי בחיי [שאמצא כל צרכי] ואחריתי לחיי העולם הבא ותקוותי לדור דורים לבי יהגה תבונה פי ידבר חכמות ולשוני ירחיש רננות עפעפי יישירו נגדך עיני יאירו במאור תורה ופני יזהירו כזוהר הרקיע שפתותי יביעו דעת וכליותי תעלוזנה מישרים ופעמי ירוצו לשמוע דברי עתיק יומין.

יהי רצון מלפניך אבי שבשמים שתברכני בתורה והרבית את גבולי בתלמידים והיתה ידך עמי שלא ישתכח תלמודי מלבי ועשה מרעתי.שיזדמנו לי רעים כמותי, לבלתי עצבי שלא ישגבני יצר הרע מלשנות, וכן יהי רצון מלפניך שתברכני בפריה ורביה והרבית את גבולי בבנים ובנות והיתה ידך עמדי במשא ובמתן ועשית מרעתי שלא יהא בי לא מיחוש ראש ולא מיחוש אוזניים לא מיחוש עיניים [ולא מיחוש שיניים] לבלתי עצבי שלא ישגבני יצר הרע מלשנות ושמעת לקול תפילתי כשם ששמעת לתפילת יעבץ עבדך ועשה נא שאלתי ומלא בקשתי.

המילים שלא ישגבני יצר הרע מלשנות,מכוון לנטיה של האדם בעצת יצר רע שלא לעמוד קבוע במתכונת אחת, היצר רוצה תמיד לשנות ולבלבל, יום אחד לעשות ויום אחד לעשות כך. וצריך לעמוד על המשמר שלא להתפתות ממנו.

בהצלחה - מנשה ישראל

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה