שאל את הרב - כללי

למה לא להתפלל שהמשיח יתעכב עוד קצת זמן???

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מטרתנו בעולם היא לבצע תיקון מסויים. ברגע שמגיע המשיח, אין יותר אפשרות לתקן. וגם אם זה מצב מתוקן, לא הגעתי מן הסתם למקום רוחני מספיק גבוה. כי לא היה לי זמן. אז למה לא, חס וחלילה, להתפלל שישאר עוד קצת זמן לתקן ולעכב את הגאולה.

תשובה

שלום וברכה

בספר הקדוש תפארת שלמה [סוכות] מסביר שגם אם האדם עושה חשבון בנפשו שלא כדאי לו לקבל עתה פני משיח, מכל מקום עליו לצפות באמת לגאולה שלימה ומהירה, וכלשונו: "זה שנאמר בגמ` (סנהדרין צח, ב) שאמרו חכמים כשראו את מה שיקרה באחרית הימים, "ייתי ולא אחמיני", היינו שיבוא משיח ולא אחיה באותה העת, פי` אף כי האדם יודע מרת נפשו שלא יצא עדיין ידי חובתו בתורה ומצות, ובושה תכסה פניו כאשר יבא משיח צדקנו, ומי יודע אם יזכה לראותו. עם כל זאת צריך להיות עומד ומצפה שיבא במהרה בימינו", לעומת זאת אפשר להיות רגוע עם מצבינו השפל, שכך אמר רבי דוד מטאלנה זי"ע לאלו ששאלו לו למה לנו לבקש על על משיח הלא בבואו נצטרך להיסתר במחבוא שלא יראה אותנו, והשיב "תאמינו לי שברגע הזאת שיבוא משיחינו תהיה כל כך הזדככות המוחין בעולם שאפי` פחות שבפחותין יהיה ביכלתו לקרב עצמו ולהתראות לפני מלך המשיח", וביקש מהם שיפרסמו הדבר בשמו.

ואם יאמר האומר הלא כה רחוקים אנו מכל עניין של נבואה, והשגה, ולב יודע מרת נפשו מה רחוק הוא מדיבורים כאלה, ומלאה הארץ דעה את ה`, איככה יוכל להיות כדבר הזה בדור שפל כזה מלא נסיונות על כל צעד ושעל, והנה כבר השיב על כך הגה"ק מגור בספרו הק` שפת אמת (פרשת שמות - שנת תרמ"ב): "מרע"ה אמר מי אנכי כו` וכי אוציא ודרשו חז"ל מה זכות יש להם. וחלילה שילשין רבינו משה ע"ה על ישראל אשר בחר בו הש"י ומסר נפשו בעבורינו בכל עת. אכן בוודאי מאחר שהיה מיוחד לשליחות. ידע הגלות על בוריו.

והבין כי עדיין אינם מוכנים להגאולה כי בעוד הגלות שולט נכסה מפתח של הגאולה, וכמו כן מדריגת מרע"ה שהוא היה הגואל המיוחד היה נכסה לכן אמר מי אנכי כו` וכי אוציא כו`. והש"י השיבו כי אהיה עמך כו` בהוציאך כו`. והיינו כי החושך יכסה ארץ. ותיכף כשיצאו מן הגלות ישתנו למעליותא ויתרוממו ויתקיימו אצל הר סיני כענין שכ` ואשא אתכם על כנפי נשרים כו`.

שבאו במהירות מרעמסס לסוכות. מומק של ערום ועריה, לגילוי נבואי שלא היה בכל הדורות, ישקני מנשיקות פיהו, והכל רמז על המדריגות שנהפכו כרגע להיות אנשים אחרים. וכמו כן יש לנו לקוות בגלות המר הזה שלא להיות נואש ח"ו בראות שפלותינו מלבר ומלגאו שאין מוכנים לשום מדריגה קטנה של מדריגות אבותינו לומר איך נוכל לעבוד בביהמ"ק ולראות פני ה` שלש פעמים בשנה. כי כשיתן הש"י ויגאלנו. יתעורר הפנימיות שיש בנו להיות נהפכים כרגע לעלות למדריגות עליונות כבשנים הקדמוניות כנ"ל. השי"ת ימהר גאולתינו בב"א: בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה