שאל את הרב - כללי

מדיטציה קבלית [תגובה]

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום הרב אמר "ציור ומחשבה על שם הוי"ה מול העיניים באותיות אשוריות בצבע זהב. היא הרמה הכי גדולה שאפשר להגיע אליו, אבל צריך זכויות רבות שזה יצליח" סליחה בטוח אני לא מבינה טוב. אבל כאשר אדם מתרכז טוב הוא מצליח ליראות את שם הוי"ה בצבע זהב או כל צבע שיחליט.הלא כן? אם הרב אומר שצריך האדם להיות ללא עוורות. אז כמובן שאני לא עושה זאת טוב ... ( אני ישמח אם הרב יבאר את העניין) תודה.

תשובה

שלום וברכה

יודע אני זה מכבר שאת אשה ברמה רוחנית מאוד גבוהה, [אם זאת את מההתכתבות אלו עולמות הנשמה צריכה לעבור, הלא כן?]. הנה לך לשון האר"י ז"ל בספרו הקדוש פרי עץ חיים - שער ראש השנה: "ימים ראשונים שאחר ר"ח אלול, ...ובחודש זה יתקן כל העונות והפגמים שפגם ושעוות, ויתקן כל פגם שראוי, כפי מה שיתבאר בתיקוני עוונות, ...ואחר שתיקן פגם העוונות, אז ינסה בעצמו אם נשמתו מתוקנת, והוא שיסגור עיניו, ויצייר במחשבתו שם הוי"ה, אם תהיה נשמתו מאצילות, יראנו בצבע לבן מתנוצץ.

ואם מבריאה, בלתי מתנוצץ. ואם מיצירה, בצבע אדום. ואם מעשייה, בצבע שחור. ואותו אות אשר לא יוכל לצייר בקל במחשבתו, הוא האות שפגם בו, וצריך לתקן אותו בתשובה, ואם יראה לפניו השם כשלהבת אש, ידע שאדם שלם הוא בלי חטא". עד כאן לשונו. אשרייך שאת מצליחה, אצלי עדיין הרבה פעמים מתבלבלים האותיות, והם לא מחזיקים עצמם מסודרים מול העיניים.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה